Virkaihmisellä pahamieli = kuukausi sairaslomaa. Duunarilla 40C kuumetta = kaksi päivää sairaslomaa. 😐😐 Oletteko huomanneet??
Kun esim. kansanedustaja ilmoittaa sairastuneensa, hänen tiedottaja ilmoittaa että kansanedustaja on sairaslomalla kesään, syksyyn tms. asti. Nyt esim. Kelan pääjohtaja on vuoden loppuun asti saikulla. Sitten nämä virkaihmiset lähtevät "lepäämään" jonnekin kesähuvilalleen tai tropiikkiin.
Miksi sitten tavalliselle duunarille annetaan saikkua päivän parin erissä ja sekin vain pahimman taudin ajaksi, vaikka duunari voi joutua tekemään fyysisesti raskastakin työtä.
Oletteko huomanneet tai epäilettekö, että virkaimmeisille on eri säännöt kuin meille pulliaisille? 😡😡😡😡
Kommentit (12)
En ole huomannut.
Kateutesi huomaan.
Ihan samat työterveyshuollot ja lääkärit ne on virkahenkilöillä kuin duunareillakin ja samanlaisia lomia kirjoittavat. Ihan urbaanilegendaa suollat.
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut.
Kateutesi huomaan.
Kyllä mä olen kateellinen siitä, että toisilla on paljon paremmat edut tässä asiassa, vaikka niiden pitäisi olla kaikille tasa-arvoiset.
- ohis.
Ihmettelen vain, kuka belgialainen lääkäri tuon loman on kirjoittanut ja onko se pätevä täällä Suomessa.
Oli johtaja yksityisellä tai julkisella, näitä pahamielisaikkuja jaellaan. Rivivirkamies tai perusduunari ei sellaisia saa, rivivirkamies tekee kotoa käsin etätöitä kipeänäkin.
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut.
Kateutesi huomaan.
Suksipa v*ittuun kateuslässytyksesi kanssa.
Mä olen sitä mieltä että syksy on enempi vähempi mennyt pämpätessä, nyt sit homma eskaloitunut Brysselissä ja iskenyt tango delirium lentokentällä kun siellä torstai-illasta asti vedetty märkää loungessa vaikka lähtöä yritettiin vasta lauantaina.
Tässä vaiheessa pakko mennä sairaalan kautta, koska jos olisi vaan hypätty koneeseen niin varmasti oltais Helsinki Vantaalla kiinnostuttu mikä on miehen kondis ja kaikki tötöily menisi kännin piikkiin.
Pari päivää otetaan sairaalassa B1 vitamiinia ja kun aletaan olemaan ällissä, tullaan Suomeen ja sanotaan että "terveys petti kun olen tehnyt niin kovin hommia, kaikkeni antanut suomalaisten eteen".
Sitten kun lehdistö kysyy dokumentteja sairaalakäynnistä, vedotaan yksityisyyteen ja siihen että Brysselin sairaalassa ei ole apottia käytössä niin ei sieltä Lasse itsekään saa tietoja vaikka haluaisi.
Jännä että kun Vornanenkin tulitti Helsingin yössä, niin välittömästi tuli saikkua pari viikkoa.
Kyllä virkamiehet on yleensä niitä, jotka tekee kotona kuumeessakin töitä. Itse työskentelen kuntapuolella ja tuntuu, että oikein hehkutetaan sitä, että kuumetta on 39 astetta, mutta etänä voi hoitaa työasiat ja osallistua neuvotteluihin. Tai Teams-kokouksessa puhutaan niin käheällä äänellä ja oikein esitetään, kuinka juodaan Finrexiniä ja tehdään lääkkeiden voimalla töitä. Ei ihme, että monella se totaalinen väsähtäminen sitten tulee jossain vaiheessa ja siitä ei hermosto ihan parin päivän saikulla toivukaan.
On nähty. Puheet eivät ole linjassa tekojen kanssa. Syrjintä on ok, kunhan se ei kosketa parempi-osaisia.
T: Tuntematon