Näkökulma: Vulva-asu suututti suomalaiset Tämän kipukohdan se meistä paljastaa
Tässä hyvät pointti palstan mölisijöillekin. Puvulla oli tärkeä sanoma. Siitä noussut kohu kertoo paljon sisällä olevasta naisvihastamme. Pelätään jotain, mitä vain naisilla on. Sen takia sitä halutaan kontrolloida.
"Puvun sanoma on ainakin tärkeä. Suunnittelija Jutta Virtasen mukaan se ottaa kantaa muun muassa pelkoon, jota naiset joutuvat kokemaan yhteiskunnassa oman sukupuolensa vuoksi, sekä pelkoon, jota monet kokevat naisia kohtaan."
ja
"Naisissa tai naisilla on jotain, mitä muilla ei ole. Sitä yritetään hallita, mitä pelätään, Virtanen kertoi IS:lle."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/736f16c8-aea1-440e-b3ee-b7ffac8e383d
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Okei, eli kaikki ongelmat johtuukin siitä että miehet pelkää naisten vit*ua. Selvä.
Tuo on heidän maailmankuvansa. Sillehän koko ajatus patriarkaatista perustuu: v itun pelkoon. Kaikki rais kailukin johtuu vain vi tun pelosta.
Lääkkeeksi tähän räätälöitiinkin siis pillupuku jonka vastaanotto ei ollut muuta kuin vahvistusta teorialle patriakaatin pillupelosta 😄
Vierailija kirjoitti:
Vmp. Tempaus kertoi ainoastaan kantajansa sivistyksen puutteesta.
Älä unohda suunnittelijan osuutta!
Kyllä nyt maailma pelastuu, kun on päässyt keekoilemaan pilluasussa itsenäisyyspäivän vastaanotolla.
Monella hiekkaa vulva-leninkinsä laskoksissa. Varsinkin laitaoikealla ja miehillä!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo puku kertoo, että luovuus ja järki puuttuu. Silloin pitää kurkistaa housuun.
Kurkista Vornasen housuihin linnanjuhlissa...
Ei se nyt kovin kummoinen asu ollut. Turha siitä on näin paljon puhua.
Vierailija kirjoitti:
Luoja mitä shaibaa taas
T. INCEL, joka ei koskaan ole saanut pillua mutta jaksaa marista aiheesta. Päässä sulla shaibaa on ja perskarvoissa.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni häntä ei olisi pitänyt päästää Linnaan. Arvokkaan juhlan rienaamista.
Nimen omaan Vornasta 👿
Mun mielestä sellainen asu ei vain sopinut itsenäisyyspäivän juhlaan. Ei sopisi sekään, jos joku pukeutuisi miehen sukupuolielimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt kovin kummoinen asu ollut. Turha siitä on näin paljon puhua.
Niin. "Paljon melua tyhjästä."
Vierailija kirjoitti:
Okei, eli kaikki ongelmat johtuukin siitä että miehet pelkää naisten vit*ua. Selvä.
Idea oli ymmärrettävä, mutta aika ja paikka...hmm. Se kukkoileva muss uakka oli yhtä korni tai kornimpi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se puku ja sen käyttö kertoo ihan vain tyhmyydestä ja huonosta mausta. Ei siinä sen syvällisempää merkitystä ole.
On se myös demonstraatio. Sen avulla voi osoittaa olevansa niin vahvassa valtapositiossa, että on sovinnaissääntöjen yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuttui vaan yksi palstatrolli, joka huusi täällä päiväkausia.
Persujen puoluetuki mennyt hyötykäyttöön 😂
Minua enemmän kummmastutti rikoksista tuomittu pistoolimies Vornanen linnanjuhlia häpäisemässä normaal miehiä . Presidenttiä ym. 👹👹👹👹👹👹👹.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on heidän maailmankuvansa. Sillehän koko ajatus patriarkaatista perustuu: v itun pelkoon. Kaikki rais kailukin johtuu vain vi tun pelosta.
Lääkkeeksi tähän räätälöitiinkin siis pillupuku jonka vastaanotto ei ollut muuta kuin vahvistusta teorialle patriakaatin pillupelosta 😄
Sen ympärillä sinunkin maailmasi pyörii, pikku terskannuppi.
Te persuloidit ette ole kuulleet vanhasta suomalaisesta kansanperinnetaiasta nimeltä harakoiminen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Harakointi
Vitulla on taikavoimia, joiden edessä menee vahvakin mies heikoksi ja heikko mies alkaa kimittää sekavia kuin Vornanen ja ammuskella ympäriinsä.
Jännä kyllä, ketään ei häirinneet ne Linnassa pyörineet kaljut mulkut, joista useimmilla on PS:n jäsenyys.
Feminismin pitäisi tehdä jotain muuta kuin alentaa nainen pelkäksi sukuelimeksi keksiä jotain raikkaampaa kuin kuukautisverellä läträäminen, tissien vilauttelu ja Vapauta nänni -tissiflashmobit.
Jos feminismi on tätä vulvaa ja tissiä kaikissa muodoissa, kaikkialla niin ehkä suurempi este tasa-arvolle ei ole patriarkaatti. Vaan feministinaiset ihan itse.
-Sanna Ukkola
Vierailija kirjoitti:
Vulvapukuinen ihmisoletettu teki karhunpalveluksen naisasialle.
Ei mun mielestä tehnyt? Hänhän on SETA:sta, ei naisasianainen.
Minä miellän itseni naisasianaiseksi jossain määrin, vaikka toki minua kiinnostaa yleisesti ihmisoikeudet eikä vain naisten.
Tuollainen SETA-porukan ja Anu Kantolan sivistymättömyys ei puhuttele, en halua sekaantua tuollaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo puku kertoo, että luovuus ja järki puuttuu. Silloin pitää kurkistaa housuun.
Kurkista Vornasen housuihin linnanjuhlissa...
Ketään ei kiinnosta Vornasen housujen sisältö ja siksihän äijällä nyt onkin vankeustuomio.
Tuo vulva-asu ei ainakaan minua suututtanut pätkääkään. Lisäksi näyttää siltä että ei ollut ajamalleen asiallekaan hyvä asia.
Sitä ihmettelen, että naisilla on niin paljon pillu-aiheista julkituotavaa. Mitä se paljastaa? On pillupäiväkirjaa ja semmoista.
Persu
En ymmärrä. Tarkoitus oli siis kiinnittää huomio pelkoon, jota naiset joutuvat kokemaan pukeutumalla Linnan juhlissa pilluksi, jota miehet pelkäävät?
Tai esitellä monirikoksista tuomittu pistoolimies Vornanen. Eikö äiti opettanut tapoja. 🤔🤔🤔🤔