Miten villasta ja silkistä tehty villapaita pestään?
Miten pesen villasta ja silkistä tehdyn villapaidan? Löytyi juuri itselle sopiva villasilkkipaita. Ostin useamman kun oli niin hyvä.
Toivoisin paidoille pitkää ikää, niin miten pesen ne?
Kommentit (19)
Käsin, villalle ja silkille sopivalla pesuaineella. Tosin pesua ei tarvi kuin silloin, kun paita todella likaantuu. Tuulettaminen riittää raikastamiseen.
joko käsin tai pyykinpesukoneen käsinpesu/villaohjelmalla.
Mistä löysit? Roskiksesta vai ja pesulappu oli jo ihan lukukelvottomaksi kulunut?
Teollisesti valmistetuissa tekstiileissä on yleensä pesuohjeet, joten tutkipa sieltä. Tai kysy myyjältä. Tai jos neuloit itse, niin lankakerän vyötteessä on yleensä pesuohje!
Laita pesukoneeseen käsinpesu ohjelmalle 40 asteeseen ja linkous 800 kierrosta. Siinäpä se.
Vierailija kirjoitti:
Mistä löysit? Roskiksesta vai ja pesulappu oli jo ihan lukukelvottomaksi kulunut?
Teollisesti valmistetuissa tekstiileissä on yleensä pesuohjeet, joten tutkipa sieltä. Tai kysy myyjältä. Tai jos neuloit itse, niin lankakerän vyötteessä on yleensä pesuohje!
Lidlistä löytyi.
Käsin tai koneen villapesuohjelmalla 30 asteessa. Ehkä kannattaa lingota vain kevyesti ja kuivattaa aluksi vaakatasossa ettei se venähdä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saat energiaa tuolle tyllyttämiselle? Miksi et purkaisi kakkaenergiaa vaikka lenkkipoluille? sivusta
Ei sitä usein tarvitse pestä. Käytön jälkeen hyvälle ripustimelle tuulettumaan.
Ja sitten kun pesee, ehkä kerran vuodessa, niin haaleaan veteen, villapesuainetta, hellävarainen käsinpesu, laakakuivaus.
Halvemmat villavaatteet voi pestä villapesuohjelmalla pesukoneessa ja kuivata 30 asteessa kuivaajassa. Hyvä tulee näinkin.
Vierailija kirjoitti:
Käsin, villa/silkki pesuaineella ja haalealla vedellä. Et pese jollei ole selvästi likainen, tuuletat vain
Silkille ei riitä tuulettaminen, se pitää pestä.
Luonnontuotekaupan villasilkkipesuaineella. Ei tavankaupan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlistä löytyi.
Eikö Lidlin tekstiileissä ole pesu- ja muita hoito-ohjeita....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsin, villa/silkki pesuaineella ja haalealla vedellä. Et pese jollei ole selvästi likainen, tuuletat vain
Silkille ei riitä tuulettaminen, se pitää pestä.
Tätä vähän pelkäsinkin. Joutuu pesemään useammin kuin 100% villa paitaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saat energiaa tuolle tyllyttämiselle? Miksi et purkaisi kakkaenergiaa vaikka lenkkipoluille? sivusta
TYLYTTÄMISELLE! Kyllä jokaisen aikuisen pitää tietää, että tekstiileissä on yleensä se pesuohjelappu kiinnitettynä.
Mut sori hei.... Enpä ole ollenkaan osannut ajatella, että joku ei tätäkään seikkaa tiedä!
Kirppari+villapaita= turkiskuoriaiset
Vierailija kirjoitti:
Kirppari+villapaita= turkiskuoriaiset
Lidlin paita ja uutena suoraan tuulettumaan. Ei turkiskuoriaisia.
Jos pakkastalvea ei tule, ainakin villapaidan voi laittaa pakastimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TYLYTTÄMISELLE! Kyllä jokaisen aikuisen pitää tietää, että tekstiileissä on yleensä se pesuohjelappu kiinnitettynä.
Mut sori hei.... Enpä ole ollenkaan osannut ajatella, että joku ei tätäkään seikkaa tiedä!
Ei ne pesulaput aina kerro totuutta. Vai mitä olet mieltä esim. aluslakanan ohjeesta pestä nurin käännettynä?
Silkin voi pestä käsin, mutta ei väännä kuivaksi vaan puristelee kevyesti. Siis välttää sitä vääntämisen kiertoliikettä