Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi Lastensairaala ja ulkomaalaisten enemmistö

Vierailija
08.12.2025 |

Olemme lapseni kanssa usein ainoat suomalaiset siellä. Aivan kuin ulkomailla olisi. Onko Helsingissä vähemmän suomalaisia?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että nää vaan hakeutuu päivystykseen matalammalla kynnyksellä, plus ei ole vakuutuksia (mitä.monella kantiksilla) jotta vois mennä yksityiselle

Ja kela.maksaa käynti maksut 

Ei sulla taida olla lapsia. Ei kukaan maksa käyntimaksua alle 18-vuotiaasta. 

Vierailija
22/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun käymään usein sairaalassa (juu maksan käyntimaksun) erikoissairaanhoidossa) ja en ole tainnut yhtäkään maahanmuuttajaa vielä nähdä siellä, en hoitajissa enkä asiakkaissa.

Kyllä meillä maahanmuuttajia on, mutta olisivatko tervettä laatua, nuoria ainakin ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että nää vaan hakeutuu päivystykseen matalammalla kynnyksellä, plus ei ole vakuutuksia (mitä.monella kantiksilla) jotta vois mennä yksityiselle

Ihan suomenkieliselle tuottaa vaikeuksia saada yhteyttä terveydenhoitoon. 

Vierailija
24/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka toistuvasti tulee lääkärin avovastaanotolle terveiden lasten kanssa, he ille pitäisi laittaa lasku häirinnästä. Arabit ovat erityisen alttiita käyttämään hyväkseen sairaalapalveluja turhaan

Minun kaveri sanoi itsensä irti kun todisti elinsiirtoja ym väärillä henkkareilla

Joo, aivan varmasti 😆

Vierailija
25/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjetön kuluerä ja rasite Suomelle, meillä on rajallinen määrä resursseja käytettävissä, ei ihme että terveydenhuoltokin on ihan tukossa kun tänne lappaa vaan koko ajan uutta porukkaa. 

Vierailija
26/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun käymään usein sairaalassa (juu maksan käyntimaksun) erikoissairaanhoidossa) ja en ole tainnut yhtäkään maahanmuuttajaa vielä nähdä siellä, en hoitajissa enkä asiakkaissa.

Kyllä meillä maahanmuuttajia on, mutta olisivatko tervettä laatua, nuoria ainakin ovat.

Itse asiassa nyt kun mietin en minäkään nähnyt ollenkaan ulkomaalaistaustaisia kun kävin mm. sädehoidoissa. 

Vierailija
27/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se yksityinen aina ole julkista parempi. 

Ei, mutta sinne pääsee nopeammin hoidattamaan sen korvatulehduksen vaikka.

Vierailija
28/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maksaa sairaalassa käynti. 

Vierailija
29/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä on paljon kroonisia erikoissairaanhoitoa vaativia sairauksia. 

Onhan niitäkin näillä. 

Mutta eikö pääasia ole että lasta auttavan. Jos ei hoideta ja auteta, siitä seuraa vakavampia asioita.

Itse kyllästynyt moniin ulkomaalaisiin ja pk-seutu heitä täynnä. Toki moni heistä löytää myös vakaan elämän Suomessa, tekee töitä ja on osa toimivaa yhteiskuntaa.

Vierailija
30/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa poliklinikkakäynti tai päivystyskäynti. Päivämaksu menee jos joutuu jäämään sisälle, tosin maksimissaan viikko, sen jälkeen ilmaista.

"Alle 18-vuotiaiden poliklinikkakäynnit ja kiirevastaanotot ovat maksuttomia. Sairaalassa vietetyt hoitopäivät ja päivä-/yöhoito ovat maksullisia korkeintaan seitsemän hoitopäivän ajan" 

Vierailija
31/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa alaikäiseltä. 

Vierailija
32/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsista mene maksua (poliklinikka tai päivystys). 

Kyllä me ainakin saadaan pkl-lasku kun käytetåän lasta vuosikontrollissa.

Vierailija
33/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista tai sitten teillä on hoitopäivämaksu, ei pelkkä käynti. 

"Poliklikkamaksu. Enintään 66,70 euroa käynniltä. Maksu voidaan periä 18 vuotta täyttäneeltä." 

https://stm.fi/terveydenhuollon-maksut

Vierailija
34/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ilmiö Vantaalla TK vastaanotolla näyttää kantasuomalainen olevan vähemmistöä. Onko tämä selitys siihen, että aikoja on todella vaikea saada lääkärille ennen 2-3 kk ?

Vierailija
35/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet. Pkl-laskun saa vain 18 vuotta täyttäneet. Hoitopäivämaksua sen sijaan voi mennä alaikäisestä mutta se on silloin eri asia kuin pkl-käynti. Eli lapsi on ns. sisällä sairaalassa m, saa ateriat jne. 

Vierailija
36/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa nyt kun mietin en minäkään nähnyt ollenkaan ulkomaalaistaustaisia kun kävin mm. sädehoidoissa. 

Kävin juuri meikussa magneettikuvauksessa ja puolet asiakkaista näytti olevan muuttajia.

Vierailija
37/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh lämit on valloittanut Suomenkin

Vierailija
38/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkusliitot lisäävät sairauksia jälkeläisillä

Vierailija
39/39 |