Uusi Lastensairaala ja ulkomaalaisten enemmistö
Olemme lapseni kanssa usein ainoat suomalaiset siellä. Aivan kuin ulkomailla olisi. Onko Helsingissä vähemmän suomalaisia?
Kommentit (39)
Joudun käymään usein sairaalassa (juu maksan käyntimaksun) erikoissairaanhoidossa) ja en ole tainnut yhtäkään maahanmuuttajaa vielä nähdä siellä, en hoitajissa enkä asiakkaissa.
Kyllä meillä maahanmuuttajia on, mutta olisivatko tervettä laatua, nuoria ainakin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että nää vaan hakeutuu päivystykseen matalammalla kynnyksellä, plus ei ole vakuutuksia (mitä.monella kantiksilla) jotta vois mennä yksityiselle
Ihan suomenkieliselle tuottaa vaikeuksia saada yhteyttä terveydenhoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka toistuvasti tulee lääkärin avovastaanotolle terveiden lasten kanssa, he ille pitäisi laittaa lasku häirinnästä. Arabit ovat erityisen alttiita käyttämään hyväkseen sairaalapalveluja turhaan
Minun kaveri sanoi itsensä irti kun todisti elinsiirtoja ym väärillä henkkareilla
Joo, aivan varmasti 😆
Ihan järjetön kuluerä ja rasite Suomelle, meillä on rajallinen määrä resursseja käytettävissä, ei ihme että terveydenhuoltokin on ihan tukossa kun tänne lappaa vaan koko ajan uutta porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Joudun käymään usein sairaalassa (juu maksan käyntimaksun) erikoissairaanhoidossa) ja en ole tainnut yhtäkään maahanmuuttajaa vielä nähdä siellä, en hoitajissa enkä asiakkaissa.
Kyllä meillä maahanmuuttajia on, mutta olisivatko tervettä laatua, nuoria ainakin ovat.
Itse asiassa nyt kun mietin en minäkään nähnyt ollenkaan ulkomaalaistaustaisia kun kävin mm. sädehoidoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että nää vaan hakeutuu päivystykseen matalammalla kynnyksellä, plus ei ole vakuutuksia (mitä.monella kantiksilla) jotta vois mennä yksityiselle
Ei se yksityinen aina ole julkista parempi.
Ei, mutta sinne pääsee nopeammin hoidattamaan sen korvatulehduksen vaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kela.maksaa käynti maksut
Ei sulla taida olla lapsia. Ei kukaan maksa käyntimaksua alle 18-vuotiaasta.
Kyllä maksaa sairaalassa käynti.
Vierailija kirjoitti:
Niillä on paljon kroonisia erikoissairaanhoitoa vaativia sairauksia.
Onhan niitäkin näillä.
Mutta eikö pääasia ole että lasta auttavan. Jos ei hoideta ja auteta, siitä seuraa vakavampia asioita.
Itse kyllästynyt moniin ulkomaalaisiin ja pk-seutu heitä täynnä. Toki moni heistä löytää myös vakaan elämän Suomessa, tekee töitä ja on osa toimivaa yhteiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa poliklinikkakäynti tai päivystyskäynti. Päivämaksu menee jos joutuu jäämään sisälle, tosin maksimissaan viikko, sen jälkeen ilmaista.
"Alle 18-vuotiaiden poliklinikkakäynnit ja kiirevastaanotot ovat maksuttomia. Sairaalassa vietetyt hoitopäivät ja päivä-/yöhoito ovat maksullisia korkeintaan seitsemän hoitopäivän ajan"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa alaikäiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsista mene maksua (poliklinikka tai päivystys).
Kyllä me ainakin saadaan pkl-lasku kun käytetåän lasta vuosikontrollissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdollista tai sitten teillä on hoitopäivämaksu, ei pelkkä käynti.
"Poliklikkamaksu. Enintään 66,70 euroa käynniltä. Maksu voidaan periä 18 vuotta täyttäneeltä."
Sama ilmiö Vantaalla TK vastaanotolla näyttää kantasuomalainen olevan vähemmistöä. Onko tämä selitys siihen, että aikoja on todella vaikea saada lääkärille ennen 2-3 kk ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet. Pkl-laskun saa vain 18 vuotta täyttäneet. Hoitopäivämaksua sen sijaan voi mennä alaikäisestä mutta se on silloin eri asia kuin pkl-käynti. Eli lapsi on ns. sisällä sairaalassa m, saa ateriat jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa nyt kun mietin en minäkään nähnyt ollenkaan ulkomaalaistaustaisia kun kävin mm. sädehoidoissa.
Kävin juuri meikussa magneettikuvauksessa ja puolet asiakkaista näytti olevan muuttajia.
Äh lämit on valloittanut Suomenkin
Serkusliitot lisäävät sairauksia jälkeläisillä