Mitä tehdä kun koira haluaa tehdä tuttavuutta joka ikisen vastaantulevan ihmisen kanssa?
Aika rasittavaa kun pitää aina ihan kunnolla estellä että ei pääse ryntäämään kohti.
Kommentit (71)
Muuta hämeeseen. Siellä ihmiset kyllä väistää kontaktin pelossa. Ettei vaan tarvitse jutella sanaakaan.
Pääasia että koira on hallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin tai myöhemmin herra tai rouva Mono kouluttaa jos sinä et osaa.
Sitten voi käydä niin, että herra Nyrkki kouluttaa herra tai rouva Monoa niin, että joutuu syömään pelkkiä soseruokia loppuelämänsä jos pääsee sairaalasta joskus ulos. Sopii tulla kokeilemaan. Se on nimittäin sellainen juttu, että jos käsiksi pitää käydä niin se on siellä remmin toisessa päässä jota kouluttaa pitää, ei mikään viaton luonto kappale. Oon ihan tosissani, voit tulla elvistelemään, mutta varaudu elämäsi turpasaunaan. Jos sulla on puoliso tai lapsia mukana niin päästän nekin päiviltä ihan huvikseni, mutta sut jätän eloon miettimään.
Pidä se visusti poissa vieraiden ihmusten läheltä.
Monikaan koiranomistaja ei taida käsittää, että se satunnainen koiraton ohikulkija on saattanut jo joutua kävelyllään monen koiran "tervehtimäksi" vastoin tahtoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin tai myöhemmin herra tai rouva Mono kouluttaa jos sinä et osaa.
Sitten voi käydä niin, että herra Nyrkki kouluttaa herra tai rouva Monoa niin, että joutuu syömään pelkkiä soseruokia loppuelämänsä jos pääsee sairaalasta joskus ulos. Sopii tulla kokeilemaan. Se on nimittäin sellainen juttu, että jos käsiksi pitää käydä niin se on siellä remmin toisessa päässä jota kouluttaa pitää, ei mikään viaton luonto kappale. Oon ihan tosissani, voit tulla elvistelemään, mutta varaudu elämäsi turpasaunaan. Jos sulla on puoliso tai lapsia mukana niin päästän nekin päiviltä ihan huvikseni, mutta sut jätän eloon miettimään.
No hui! Nyt kyllä pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Monikaan koiranomistaja ei taida käsittää, että se satunnainen koiraton ohikulkija on saattanut jo joutua kävelyllään monen koiran "tervehtimäksi" vastoin tahtoaan.
Koira saa aina hyvälle mielelle.
Toivottavasti olet hankkinut koirallesi kunnollisen hihnan, etkä vain kaulan ympärillä olevaa. Voit varmaankin ymmärtää, että jatkuva kiskominen vaurioittaa eläimen kaulan&niskan aluetta.
En koskaan änkeä mussuttamaan kenenkään koiralle,mutta jos koira haluaa tervehtiä ja omistajalle se on ok niin minusta se on kivaa.Vittumaisia ihmisiä on paljon,mutta koirat ovat hyvää seuraa.Ja koirien vihaajat voi muuttaa vaikka Turkkiin.Siellä vihataan koiria.
Meillä meni ohitukset hankalaksi, kun koira oli pentuna niin sopö ja ihana, että lähes jokainen vastaantulija olisi tullut tervehtimään ja ihastelemaan, niin koira oppi että kaikkia moikataan. Hurja homma oli kitkeä pois tuo käytös, mutta ei auttanut kuin jättää tervehtimiset minimiin. Nykyään ohitukset sujuu. Ottaa itse kontaktia ja onnistuneesta ohituksesta palkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira saa aina hyvälle mielelle.
Ei todellakaan saa. Koira aiheuttaa aina ärsytystä. Pysykööt kaukana minusta.
Potkaisen rakkia jos änkeää minun lähelle.
Vierailija kirjoitti:
Potkaisen rakkia jos änkeää minun lähelle.
Se on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hankit koiran jos et osaa edes tuollaista sille opettaa?
Koirillakin on luonne-eroja. Tämä ap:n koira on sellainen yltiösosiaalinen tapaus. Voi olla myös liiankin höveli ja toivottaa vaikka murtovarkaat kotiin. Pahin yhdistelmä on yltiösosiaalinen ja höveli koira, joka vielä kaiken huipuksi lähtee murtovarkaiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnitä koiran huomio muuhun esim. herkkupalaan.
Tai hanki naksutin.
*koirasta