Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero varmaan tulossa, toisella puolisolla huomattavasti suuremmat tulot

Vierailija
29.11.2025 |

Kokemuksia tällaisesta tilanteesta. Eroa ei varmaan voi välttää, meillä ei ole enää mitään yhteistä paitsi lapset. Lapset 2 kpl ovat alakoulussa. Minun nettotuloni ovat noin puolet puolison tuloista. En tiedä, jääkö käteen paljoa, kun myymme kodin ja maksamme lainan. Talossa ilmeni ongelmia, joiden korjaamiseen meni paljon rahaa. Omistan kodista pienemmän osuuden, koska maksan vähemmän lainaa. En usko, että minulle jää tarpeeksi rahaa, jotta saisin ostettua meille sopivaa asuntoa (kolmio pitäisi olla). Tai en usko, että saan pankista lainaa. Vuokralle muutto on edessä. Miten olette sopineet esimerkiksi lasten harrastusmaksuista, isommista hankinnoista tai muusta? Laskeskelen, että budjetti tulee olemaan tiukka, mutta mies haluaisi sopia jokaisesta hankinnasta vastaisuudessa erikseen, mutta mielestäni tässä olisi suuri potentiaali aiheuttaa lisää riitoja. Haluaisin lopettaa riitelyn, siksi ero.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvojan luona virallinen elatusapupäätös. On ihan miehen päätettävissä maksaako harrastuskuluja ym. 

Vierailija
2/5 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Onko tuo totta? Eli lapsi joutuu lopettamaan harrastuksen, jos minulla ei ole siihen varaa?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole rahaa, niin lapsi valitsee jonkun halvemman harrastuksen, jotain joka ei vaadi kalliita salimaksuja, välineitä , leirityksiä ym. Helppo homma.

Vierailija
4/5 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet täydet elarit parempituloiselta, jos lapset asuvat jatkossa vain sinun luonasi. Tarvittaessa haet elarit perintätoimiston tai viimekädessä ulosoton kautta. Ja haet myös lähestymiskiellon parempituloiselle eli jatkossa lasten asioissa hänen kanssaan asioi lastenvalvoja tai asianajaja.

Vierailija
5/5 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella puolisolla? Onko sinulla siis kaksi puolisoa? Onko edes laillista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme