Hassu tapahtuma taas
Mulla niitä riittää.
Paikka Prisma, Helsinki.
pari vuotta sitten. Ostin ruokaostoksia satasella. Mukana 5 tölkkiä kolmosolutta. Apurina ostoksilla oli 26-vuotias poikani. Itse 50 v.
Kassa kysyi pojalta, kenelle juomat on ja vastasimme kummatkin, että minulle. Kassa siihen että silti pojan on näytettävä henkkareita., koska mukana. Hän oli siinä pakkaamassa ja itse maksoin ja olin selvästi se ostaja.
No pojalla ei henkkareita, mutta näyttää kyllä ihan ikäiseltään.
Siihen kassa, nuorehko mies että ei voi myydä oluita sitten mulle. En sanonut vihaisesti, mutta ehkä pienellä virneellä että oletko tosissasi ja tuo on aika hullua.
Sanoin että pitää varmaan sitten tulla uudestaan yksin ostamaan nuo oluet.
Siihen kassa hyvin tuimasti että: Sit mä sanon muille kassoille ja sanon että ei saa myydä sulle!
Olin oikeast jo aika ihmeissäni vastauksesta. Taisin mutista jotain että ihan älytöntä tuollainen.
Poika sanoi että anna olla You know nuoria aina hävettää, kun vanhempi tekee leffaa, mutta itse olen sitä mieltä, että reaktioni oli varsin maltillinen tuossa. Typerää olisi olla sanomatta yhtään mitään. Jos sääntö on mielestäni älytön, sanon sen myös.
Ja muuten, ei kaikki kaupat toimi noin. Jotkut ei kysy mitään ja jotkut kysyy vain kenelle nämä juomat on, johon tietenkin voi testinä joskus vastata: No Sherlock tuolle nuorelle tietenkin, jolla ei ole henkkareita mukana.
Sitten jos menee ostamaan lapsen kanssa, ei kukaan kysele mitään.
Taidat olla keskimääräistä matalaälyisempi.