Miksi työkyvyttömäksi itsensä tituleeraavat nostavat työmarkkinatukea?
Työmarkkinatuki on palkkio aktiivisesta työnhausta jonka tavoite on täysipäiväinen työllistyminen. Mitä näiden ihmisten päässä oikein liikkuu. 90% tuista pois tuollaisilta. Eläke on työkyvyttömiä varten
Kommentit (37)
Lääkärin mielestä oon täysin työkyvytön. Kelan mielestä en.
Koska hallitus pakotti kaikki, myös ne, jotka todellisuudessa kuuluisivat työkyvyttömyyseläkkeelle, hakemaan töitä. Nyt hallitus uhkaa leikata toimeentuloturvan puoleen, jos et ole työnhakijana. Monet näistä ovat esim. mielenterveydeltään sellaisia, ettei heistä ole töihin. Siksi! Kiitos. Petteri! Näin se Suomi saadaan nousuun...Kuritetaan kaikkein heikompiosaisia.
Ehkä koska työkkäri ei ole samaa mieltä heidän työkyvyttömyydestään?
Ne, jotka oikeasti kuuluisivat eläkkeelle eivät sinne pääse. Ainoa keino saada laillisesti rahaa on olla työttömänä työnhakijana ja hakea työttömyyskorvausta. Puhun nyt myös itsestäni. Ei ole työnhakuvelvollisuuttakaan. Kuuluisin eläkkeelle, mutta en pääse ja ilman rahaa en pysty elämään. Lopettaisin työttömänä työnhakija olemisen heti, jos olisi jotain muuta eli se eläke. En työllisty koskaan. Tähän on monta syytä.
Töihin vain! Siinä ei mielenterveyttä kysellä, kun rahaa pitää hankkia.
Eläkkeelle ei päästetä, halutaan vaan roikottaa työttömänä, vaikka työkykyä ei ole.
Koska Kela on eri mieltä neljän lääkärin kanssa eikä usko, että olen työkyvytön.
Kela ei saa päästää eläkkeelle. Eläkerahat eivät riitä kuin tietylle määrälle ihmisiä ja määrä on nyt täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Silloin hankitaan parempi B-lausunto ja haetaan eläkettä niin kauan että onnistuu.
Työkyvyttömyyttä ei määritellä itse. Sen määrittelee lääkäri ja työkyvyttömyyden on oltava 100%.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeelle ei päästetä, halutaan vaan roikottaa työttömänä, vaikka työkykyä ei ole.
Kun on tarpeeksi nälkä niin rupeaa työkyky löytymään.
Koska Kelan mielestä olen työkykyinen. Toki 5 lääkäriä on eri mieltä. Ja tietysti minäkin. Se että reumatologi, neurologi, fysiatri, kirurgi ja kipupolin lääkäri ohjaaavat hakemaan sairaseläkettä mutta kela ei myönnä edes sairaspäivärahaa vaikka päiviä on 300 taas käytämättä niin on leikittävä työtöntä koska kela pakottaa.
Jos on työkyvytön, eletään kuntoutusrahalla, ei työttömyysturvalla. Jos olet vajaakuntoinen työnhakija, vaadit päästä työkykyselvitykseen.
Mä saan ansiosidonnaista ja olen lääkärin mielestä työkyvytön. Eläkevakuutusyhtiön mielestä olen täysin työkykyinen, joten mistään eläkkeestä ei ole puhettakaan. Olisin pystynyt tekemään edellisessä työpaikassani osa-aikatyötä, mutta en saanut osakuntoutustukeakaan, joten olen sitten kokoaikatyötön työkyvytön. Ei mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Töihin vain! Siinä ei mielenterveyttä kysellä, kun rahaa pitää hankkia.
Olet idiootti.
Mistään muualta en rahaa saa. Te- toimistossa tiedetään etten kykene työhön. Siitä on lääkäri lausunnon antanut. Eläkkeelle en pääse kun pystyn vielä seisomaan ja vähän kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärisi kirjoittakoon sitten sen auki B-lausuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Kela ei saa päästää eläkkeelle. Eläkerahat eivät riitä kuin tietylle määrälle ihmisiä ja määrä on nyt täynnä.
Ei Kela kaikkia eli kaikkien eläkkeitä maksa !
Se nyt vaan on niin että lääkärit ei kovin helpolla totea työkyvyttömäksi, sinä teet heidän mielestään vaikka muuttokuormia rollaatorilla ! Ap pois palstalta ja ilman nettiä suljetulle latomaan viisauksiasi !
Noku eläkkeelle ei pääse