Jos naisten hoivavietti on pelkkä myytti, miten ihmiskuntaan ylipäänsä pystynyt lisääntymään?
Kommentit (14)
Lapsi on ollut seksin sivutuote. Vietti on seksiin ja sitä(kään) ei ole ollut luvassa sellaiselle yhteisön jäsenelle, joka ei toimi yhteisön parhaaksi, sisältäen huolenpidon lapsista. Ei se nyt ihan hirveän monimutkaista ole. Ole hyödyksi tai olet yksin.
Miehet ne lapset oikeasti kasvattavat.
Vierailija kirjoitti:
No tietyiltä naisilta kysyttäessä jokainen lapsi on raiskauksen tulos
Moni lapsi todellakin on. Naisia pakotettiin avioliittoon ja seksiin. Onneksi nykyään vähemmän.
Lapset naiset tykkäävät panna vauvoja pakastimeen joten
Vierailija kirjoitti:
Miehet ne lapset oikeasti kasvattavat.
Naiset ovat huonoja kasvattajia olleet aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni lapsi todellakin on. Naisia pakotettiin avioliittoon ja seksiin. Onneksi nykyään vähemmän.
Pardia on mahdotonta, sillä ne tekevät sen itse.
- Paavo haavikko
Vierailija kirjoitti:
Missä tälläista puhutaan? En ole koskaan kuullut! Olen sote alalla ja kolleegoita on paljon. Kaikilla, joilla lapsia, minä mukaan lukien, on haluttu lapsia. Ketään ei ole raiskattu.
En tajua miten se voi olla myytti kenenkään sellaisen mielestä joka on koskaan viettänyt aikaa pienten tyttöjen kanssa. Meidän mukulalla on autot, pallot sun muut, mutta ei ole koko vuonna tehnyt käytännössä muuta kuin hoitanut nukkejaan ja pehmolelujaan. Kaverit samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
En tajua miten se voi olla myytti kenenkään sellaisen mielestä joka on koskaan viettänyt aikaa pienten tyttöjen kanssa. Meidän mukulalla on autot, pallot sun muut, mutta ei ole koko vuonna tehnyt käytännössä muuta kuin hoitanut nukkejaan ja pehmolelujaan. Kaverit samanlaisia.
Ei tuo pelkästään tyttöjen kuvio ole. Meillä 2 poikaa ja molemmat hoivanneet nukkeja ja pehmoleluja lapsena. Liittynee siihen, miten me vanhemmat hoivataan lapsiamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pardia on mahdotonta, sillä ne tekevät sen itse.
- Paavo haavikko
Mietihän historiaa vuosisatoja, vuosituhansia taaksepäin. Olivatko kaikki avioliitot ihan vaan rakkausliittoja, ei mitenkään järjestettyjä sukujen välisiä sopimuksia? Tuotahan tapahtuu vieläkin maailmalla, esim tyttölapsia naitetaan aikuisille miehille. He sitä yleensä eivät halua ja tuskin haluavat seksiäkään ja kappas, lapsia syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Meillä tyttö ja poika ja käyttäytymisen erot tulleet esiin jo vauvana/taaperona. Tytöllä aivan selkeästi kiinnostus hoivaan, ruuanlaittoon, perheleikkeihin, nätteihin asioihin ja sosiaalisiin tilanteisiin. Pojalla taas laitteisiin, syy-seuraussuhteisiin, mekanismeihin, rakentamiseen, liikkumiseen, paikkojen tutkimiseen ja hajottamiseen.
Lähes kaikilla tuttujen lapsilla sama. Yhden tutun pojalla on kiinnostus nätteihin asioihin koruista vaatteisiin ja yksi tyttö on sosiaaliselta käytökseltään poikkeava (ehkä nepsy?). Kaikki nämä "erityisyydet" ilmenneet hyvin varhain
Minulla on hoivavietti kohdistunut vain omiin lapsiini, kun he olivat pieniä. Siitä se sitten väheni, kun lapset kasvoivat. En todellakaan hoivaisi aikuisia ihmisiä.
Itse en lapsena isommin leikkinyt nukeilla. Omilla pojilla oli pehmoleluja ja "ukkeleita", joilla he leikkivät. Toinen halusi barbin, jolla oli kimmeltävä mekko, ja sen hänelle ostin.