Onko laihtuminen liian hidasta reilusti ylipainoisella, jos putoaa 2-3 kg kuukaudessa?
Pudotettuja kiloja on nyt 18 kg puolessa vuodessa. Viimeisimmän kuukauden aikana olen pudottanut 100 kg > 98 kg. Tuntuu niin hitaalta nyt mutta on ollut paljon stressiä, olen parhaani yrittänyt ja liikkunut aika paljon. Onneksi sentään laskusuuntainen. Nainen29v.
Kommentit (6)
Erittäin hyvä tahti. Painonpudotus on maraton, ei pikajuoksu
Liian hidasta mihin? Oletko mukana jossain laihdutuskilpailussa?
Olennaista on loppuelämäsi ruokailutavat. Joku parin vuoden jakso kolmenkympin huitteilla; ihan sama onko painonpudotus hidasta vai vielä hitaampaa.
Tuo on ihan hyvä tahti. Itselläni menee puoli kiloa kuukaidessa. Hitaasti mutta varmasti. Suunta on oikea, niin se on tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Liian hidasta mihin? Oletko mukana jossain laihdutuskilpailussa?
Olennaista on loppuelämäsi ruokailutavat. Joku parin vuoden jakso kolmenkympin huitteilla; ihan sama onko painonpudotus hidasta vai vielä hitaampaa.
Toimivaa ja pysyvää elämäntapaa tahdonkin tässä toteuttaa. Mietin välillä teenkö tarpeeksi tai onko tämä varmasti riittävää. Jos en söisi välillä myös herkkuja niin laihtuisin nopeammin mutta joskus tahdon syödä koska tahdon myös nautintoja elämääni. Etsin tasapainoa mutta välillä epävarmuus iskee, että olenko nyt varmasti vielä oikeilla raiteilla. Järjellä ymmärrän ettei ole mitään kiirettä mutta minulle on tärkeää, että olen varmasti oikealla tiellä koska ainakaan vanhaan en tahdo takaisin mutta en myöskään halua olla liian ankara. - ap
Stressi nostaa kortisolia ja siksi et laihdu nopeammin. Nyt ihan rauhassa vain jatkat noin.