Apua! Opiskelemaan lääkikseen, biolääkikseen vai mihin?
Oon aina ollu kiinnostunu nukkumisesta ja unen vaikutuksista sillee neurologisessa ja fysiologisessa mielessä (ei niinkään sillee pintapuolisesti). Haluisin kovasti osallistua johonki unitutkimukseen tutkijana ja päästä analysoimaan niitä testituloksia, pohtimaan uusia tutkimustapoja, käsittelee unen parantamiseen liittyviä juttuja ja tutkii vaan syvemmin unta!
Pitkään harkitsin lääkistä (koska työllistys hyvin), mut toi mun kiinnostus on aika rajattu toistaseks eikä oikee innostais tehä jotai monen kuukauden harjotteluja terveyskeskuslääkärinä. Lisäks lääkikseen on TOSI vaikee päästä eikä mun arvosanat ihan täl hetkel sinne riittäskää. Kattelin biolääkiksen opiskeluvalikoimaa ja siel on aika paljon mua kiinnostavia kursseja ja osa-alueita. Jos toi unitutkimus ei oikee lähe, nii toinen vaihtoehto mulla on myös syöpätutkimus, se kiinnostas kans ihan älyttömän paljon.
Mitäs mieltä ootte, mihkä suuntaan lähtisin? Ja lukiossa oon nyt abivuotta ja kirjotan äikän ja kielien lisäks pitkän matikan, fysiikan, kemian ja bilsan.
Kommentit (11)
Luotan et tääl on myös fiksuja ja asiasta tietäviä XD
Vierailija kirjoitti:
Luotan et tääl on myös fiksuja ja asiasta tietäviä XD
Joo lääkärithän täällä päivystää...
Ei kiinnostaisi lääkärin palkka edes
Onko sinullakin ap kaikki opot olleet ihan täysin ksipäisiä ja hyödyttömiä?
Ketään ei kiinnosta sinun unelmat. Tavoite on vaan saada sinut osaksi koneistoa.
Täällä on vain elämäntapaluusereita, ja sellaisia jotka kuvittelevat olevansa muita kuin elämäntapaluusereita.
Olen saanut käsityksen, että tutkimalla ei elätä itseensä.
Ei kannata kysyä palstan työttömiltä pummeilta