Mies, kuinka toivot että nainen asettaa sinulle rajat?
Kommentit (16)
Ei nainen minulle mitään rajoja aseta, mutta jos on tummaihoinen, ulkomaalainen nainen, niin mielellään olen hänelle kiva mies.
1. Suorasti mutta lempeästi
Ei vihjailua, ei arvuuttelua.
Esim.: "Tarvitsen hetken omaa tilaa töiden jälkeen, jutellaan vasta myöhemmin illalla."
2. Rajan perustelu auttaa ymmärtämään
Ei pakollista, mutta usein helpottaa.
Esim.: "Kun minulla on liikaa menoja, kuormitun helposti siksi haluan pitää yhden illan viikossa itselleni."
3. Johdonmukaisuus
Rajat tuntuvat turvallisilta, kun ne pysyvät samoina. Muuten syntyy epävarmuutta.
4. Ei syytöksiä, vaan minäkieli
Esim.:
"Sä olet aina niin tunkeileva."
"Minulle tulee ahdistunut olo, jos viestejä tulee tosi paljon putkeen."
5. Rajat viestittyinä yhteistyönä, ei rangaistuksena
Raja ei ole torjunta, vaan tapa tehdä suhteesta vakaampi.
Esim.: "Haluan jatkaa tätä suhdetta, ja siksi minulle on tärkeää sopia tietyistä jutuista."
6. Tilaa myös vastareaktiolle
Usein on helpompaa, kun nainen sanoo rajansa ja samalla kysyy:
"Miltä tämä sinusta tuntuu?"
Silloin kumpikin kokee olevansa osa keskustelua, ei toinen toistensa yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen perheen pää, minä määrään.
M38
Etkä ole vaan naurettava kun moista luulet
Ei haittaa, vaikka laittaisi tossun alle. Saa päättää ruokavaliostani ja pukeutumisesta. Elokuvat ja sarjat saa myös päättää ja hiustyylini.
T. Mies lapsi
Kertomalla mihin hän ei seksissä pysty. Niistä rajoista mennään sitten hallitusti yli.
Mä en tarvitse mitään äitiä. Totean, että mene asettelemaan ne rajasi sille ketä niitä kokee tarvitsevansa.
Miehet eivät enää osaa ottaa maskuliinista roolia suhteelle vaan jättää kaiken naiselle, treffipaikan,ajan, lasten hammaslääkärit, oman tatska-ajan sopimisen jne. Kasvattakaa suomalaiset miehet ballsit,ennen kuin n eccet vie suomalaiset naiset isoilla kaluillaan ja kovalla tahdollaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tarvitse mitään äitiä. Totean, että mene asettelemaan ne rajasi sille ketä niitä kokee tarvitsevansa.
Sinä tarvitset rajat! Et vain tajua sitä itse.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät enää osaa ottaa maskuliinista roolia suhteelle vaan jättää kaiken naiselle, treffipaikan,ajan, lasten hammaslääkärit, oman tatska-ajan sopimisen jne. Kasvattakaa suomalaiset miehet ballsit,ennen kuin n eccet vie suomalaiset naiset isoilla kaluillaan ja kovalla tahdollaan.
Me naiset ei haluta mitään määräilijöitä. Kunhan huolehtii omat ja lastensa asiat se riittää.
Niinpä, naisten on kautta aikojen pitänyt asettaa rajat miestensä juopottelulle, epäterveellisesti syömiselle, jne. kun miehet eivät näitä aikuisten perustoimintoja mitenkään hanskaa. Parisuhteessa elävät miehet elävät pitempään, kun on nainen rajaamassa.
Naisilla menee päinvastoin.
Aatelkaa miehet, jos teilläkin olisi aikuinen kumppani, jota täytyisi rajata. Ei varmaan kiinnostelisi parisuhde, häh mitä?
Kyllä tuntuu että suomalaisella miehellä ei ole enää omaa tahtoa tai asennetta :/. Onko äiti raahannut maitohyllylle liian omapäisesti pienenä?
Vielä 1970-luvulla syntyneillä on miehekäs ote parisuhteissa (varmaan heidän isien esimerkki), tämän jälkeen on tullut ihan liian "kaverimaista käytöstä" parisuhteisiin varmaan tasa-arvon sivutuote. Ei kumppani ole kämppis, vaan jännite syntyy maskuliinista ja feminiinistä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, naisten on kautta aikojen pitänyt asettaa rajat miestensä juopottelulle, epäterveellisesti syömiselle, jne. kun miehet eivät näitä aikuisten perustoimintoja mitenkään hanskaa. Parisuhteessa elävät miehet elävät pitempään, kun on nainen rajaamassa.
Naisilla menee päinvastoin.
Aatelkaa miehet, jos teilläkin olisi aikuinen kumppani, jota täytyisi rajata. Ei varmaan kiinnostelisi parisuhde, häh mitä?
Manbaby ei sytytä,miestäkään tuskin sytyttäisi girlbaby. 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me naiset ei haluta mitään määräilijöitä. Kunhan huolehtii omat ja lastensa asiat se riittää.
Ei nyt ääripäätä, muttei kukaan halua myöskään vellihousua.
Eipä ole tullut tälläistä pohdittua. Mitä rajoja minulle pitäisi asettaa?
Mulla on takuulla ihan hemmetin naiivi hollywood rakkauskäsitys, jossa yhdestä tulee kaksi ja me ollaan yhdessä joukkue vaikka läpi tiilimuurin.
Minä olen perheen pää, minä määrään.
M38