Minulle tarjottiin työtä. Lapseni olisi työn alkaessa 10 kk.
Sain yllättäen todella hyvän työtarjouksen. Työ alkaisi syksyllä, kun lapseni on 10 kk. Tekisi kovasti mieli ottaa työ vastaan, sillä miehelläni on määräaikainen työsuhde ja pelkään taloutemme puolesta, jos hänen sopimustaan ei uusita. Mutta, mutta... Arvaatte varmaan, että lapsen puolesta hirvittää. Miehen äiti on syksyllä vuorotteluvapaalla ja sanoi, että voi tarvittaessa hoitaa lastamme vuoden loppuun saakka. Lapsen pitäisi sitten 1 v 3 kk vanhana mennä päiväkotiin tai perhepäivähoitoon. Mitä ajattelette? Minun pitää vastata tarjoukseen tämän kuun aikana.
Kommentit (5)
euroa ei sitä korvaa!
nimim. 3 vuotta kotona, ja takaisin uraputkessa kiinni
Haluatko sen työn? Koetko että mummo on hyvä hoitaja? Silloin en pitäisi pahana.
Mutta: pelkäätkö ettet saa mitään muuta? (jos sinulle nytkin tarjottiin töitä, uskoisin että saat)
Pelkäätkö että miehesi määräaikaisuutta ei jatketa? (onko jotain syytä pelätä oikeasti, onko hänelle sanottu ettei vai onko lupailtu että voi jatkua
Pelkäätkö että miehesi ei kelpaa minnekään muualle töihin (vai voisiko hän hyvinkin työllistyä vähän ajan päästä uudelleen)
Pelkäätkö että rahat loppuu - vai pitäisikö vain sitten olla vähän niukemmalla jonkun aikaa.
Kehotan miettimään koska minä aina PELKÄÄN kaikkea ja kuitenkin asiat ovat järjestyneet paljon paremmin vähemmällä pelkäämisellä. Kun uskaltaa luottaa siihen että saa sen paikan minkä itse haluaa silloin kun haluaa eikä sitä mihin joku ekana huolii.
mutta tässä tapauksessa lapsi saisi kuitenkin olla vielä muutaman kuukauden mummon kanssa.
kyllä kannattaa harkita sitä töihin lähtöä.
- ota työ vastaan jos se on kiinnostavaa
- mummo hoitaa lasta
- kun mummon vuorotteluvapaa loppuu, saattaahan olla että miehelläsi ei ehkä siinä vaiheessa ole työtä (?) ja hän voi taas jonkin aikaa hoitaa lasta
- jos miehelläsi on työtä, laitatte ajoissa hakemuksen perhepäivähoitajan paikasta lapselle
menet tietenkin töihin, jos kerran lapsesi voi loppuvuoden olla mummon kanssa! mietit sitten nuita hoitokuvioita wenemmän, kun sen aika on :)