Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun on vaikea keksiä enää yhtäkään syytä miksi viettäisin joulua.

Vierailija
22.11.2025 |

En näe mitään syytä, mitä minun pitäisi jouluna juhlistaa. Tästä syystä minulla ei ole myöskään mitään "joulumieltä." Ymmärrän juhlimisen jostain hyvästä syystä, kuten itsenäisyyspäivä. En ole uskonnollinen, joten en halua viettää mitään uskonnollisia juhlapyhiä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juhlin joulua, Jeesuksen syntymäjuhlaa.

Vierailija
22/24 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, meillä joulu oli aina kriisin aikaa. Vanhemmat riiteli joka joulu ja pienessä asunnossa seinät meinasivat kaatua päälle, noin kuvainnollisesti. Kaikilla kavereilla oli joulun ajan tilanne, jossa sulkeuduttiin perhepiiriin ainakin 2 vuorokaudeksi. Jouluista ja vanhempien riitelyistä jäi niin paskat fiilikset, jouluun liittyen että en omilleen muutettuani ole juhlinut joulua koskaan, enkä juhli. Joulukoristeiden punainen väri ahdistaa samoin kuin joulun kaupallisuus. Jouluhössötysten vuoksi radiota ei voi kuunnella ollenkaan 1.12-15.1 välisenä aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, ja ilmoitit sen täällä koska?

Vierailija
24/24 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei sitä ole pakko viettää, nautit vain ylimääräisistä vapaista tai sitten olet töissä jos työnkuva sellainen.

Pakko sitä on silti viettää, kun on lapsia. Hyvä ruoka on kiva juttu, siihen se sitten jääkin. 

Eivätkö lapsesi innostu laittamaan joulua? Tiedän toki, oma lapseni halusi laittaa pyykit kuivumaan pari vuotiaana, siis nosteli mytyt. Kun tuli  teini- ikään kaikki oli tervaa, koko joulu😏