Suomen ei pitäisi pienenä maana joutua antamaan Ukrainalle turvatakuita
Luin hesarista artikkelia jossa kerrottiin Ukrainen rauhan suunnnitelmasta. Siinä sanotaan että on myös toinen versio, jossa olisi turvatakuut jossa Suomikin on mukana. Olen vahva Ukrainan tukija, mutta se ei kyllä ole Suomen tehtävä antaa turvatakuita vieraalle maalle tuhansien kilometrien päässä. Sehän käytännössä tarkoittaisii että jos Venäjä hyökkäisi Ukrainaan, niin Suomi olisi suoraan sodassa mukana. Ei kuulosta hyvältä.
Kommentit (13)
Minä taas olen Venäjän vahva tukija. Vladimir Putin on Suuri Johtaja!
Niin ne munat surkastuu kun pitää alkaa vastaamaan uhoonsa.
Niinpä. Ja kun tämä maa on syvällä suossa niin eikö pitäisi yrittää päästä sieltä pois eikä syytää niitä vähiäkin varoja muualle?
Ai että nytkö se onkin "jonkun muun" homma? 3+ vuotta huudettu, uhottu ja hoettu Karjalaa takaisin. Suomi on ilmoittautunut halukkaiden koalitioon. Ukrainan asia on meidän, as long as it takes, maailman parhaiten sotaan varautunut maa ja Euroopan isoin reservi jne.
Nytkö sitten alkaakin vähän jännittää että mitä on tullut huudeltua?
Ukraina ei kuulu Natoon. Meillä ei ole velvollisuutta auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Turvatakuiden anto ei kuulu meille. Meillä ei riitä resurssit.
Mutta ehkä USA sitten uskoi ne Stubbin höpinät miljoonan miehen innokkaasta reservistä. Näin se liika uho kostautuu. Mitä jos meidät velvoitetaan osallistumaan eikä kysytä halua? Vähän paha juttu on se että Suomen valtiojohto ei ollut tuosta merkinnästä tietoinen.
Niinhän ne sanovat. Kuka oikeasti tietää mitä siellä suljettujen ovien takana on juteltu, kun Trump-Kuiskaaja on käynyt vähään moikkaamassa golfkaveriaan. Orpokin ollut vieläpä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Unohdat DCA:n. USA:n asia on sen myötä meidän asia. Ei soppari ole yksipuolinen, vaan Suomi on sitoutunut auttamaan myös USA:ta. Ja mitäpä luulet tapahtuvan, kun uusi isäntämme jotain käskee?
Miksi antaisimme turvatakuut epäluotettavalle valtiolle? Kas kun ei vielä pyydetä antamaan takuita Venäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Ukrainan poliittinen tulevaisuus näyttää myös epävakaalta. Olisi sulaa hulluutta antaa turvatakuita tällaiselle valtiolle, koska sen pollittinen tulevaisuus on sangen ennustamaton.
Vierailija kirjoitti:
Miksi antaisimme turvatakuut epäluotettavalle valtiolle? Kas kun ei vielä pyydetä antamaan takuita Venäjälle.
Miksei pyydettäisi ja miksei annettaisi Venäjälle myös? Rauhansopparissahan Venäjä sitoutuu antamaan ne meille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei pyydettäisi ja miksei annettaisi Venäjälle myös? Rauhansopparissahan Venäjä sitoutuu antamaan ne meille.
Haluatko taistella heidän puolellaan jos Venäjälle joku hyökkää. Esim. Kiina?
Olen samaa mieltä. Turvatakuiden anto ei kuulu meille. Meillä ei riitä resurssit.
Mutta ehkä USA sitten uskoi ne Stubbin höpinät miljoonan miehen innokkaasta reservistä. Näin se liika uho kostautuu. Mitä jos meidät velvoitetaan osallistumaan eikä kysytä halua? Vähän paha juttu on se että Suomen valtiojohto ei ollut tuosta merkinnästä tietoinen.