IS: Hallituksen leikkaukset ovat vieneet nuorilta tulevaisuuden uskon - Tämä voi vaikuttaa jopa maanpuolustustahtoon
Nuoret eivät usko enää entisen lailla tulevaisuuteensa, ja sillä voi olla merkittäviä seurauksia.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011642027.html
Kuulostaako uskottavalta?
Kommentit (189)
"Espanja maksaa asumistukea 525 euroa kuukaudessa vuokra-asuntoon."
Vierailija kirjoitti:
+ "Vähimmäistoimeentulo 604 euroa kuukaudessa."
Kaikki nuo lehdissä esitellyt köyhyystarinat lähtevät siitä, että on visaa vingutette, ja jos tulee joku yllätysmeno, tai työpaikka häviää, niin ei olekaan sitten yhtään puskurirahaa jemmassa.
Tuoki viimeinen esitelty köyhä kehui, miten paljon matksuteltaiin lasten kanssa. Ja velaki tietenkin ja siten kun palkka pieneni, niin ei pystynyt vuokraa maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti saa suomalainen sotaa paennu 525€/kk Espanjassa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa vähimmäistoimeentulotuen Espanjassa, jos on siellä.
Mutta kukaan ei voi lähteä Suomesta, jos tulee sota ja ulkomaille muuttaneet joutuvat tulemaan Suomeen takaisin.
Olen opiskellut kaksi korkeakoulututkintoa saamatta edes harjoittelupaikkaa opintojen aikana. Velkaa niskassa yli kymppitonni jota makselen työttömyysetuuksilla. Olen hakenut yli 200 työpaikkaa pääsemättä kertaakaan haastatteluun. Tinderistä olen etsinyt parisuhdetta yli 5 vuotta pääsemättä edes tapailuasteelle, unelmat parisuhteesta ja perheestä voi heittää romukuoppaan. Kukapa haluaisi edes seurustella työttömän kanssa? Miksi haluaisin puolustaa tätä maata?
Alieeni kirjoitti:
Tämähän alkoi jo about kymmenen vuotta sitten tämä kehitys kun olin itsekin 20-vuotias. Hetkeksi tuli pientä helpotusta ja taukoa Marinin aikana mutta taas sama shaiba jatkuu nykyhallituksen takia. Että ottakaa myös huomioon nykyiset lähes 30-vuotiaat ja vähän yli 30-vuotiaat.
Marinin ottamia velkojen korkoja tässä ollaan makseltu, se petturihan lähti livohkaan jättäen vastuunkannot muitten niskoille, oli kaikkien aikojen huonoin pääministeri hyi olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta on tullut lokoiluyhteiskunta, jossa 20% ovat vetämässä vankkureita ja 80% ovat siellä vankkureiden kyydissä. Eikä porukat edes halua tulla sieltä kyydistä vetämään vankkureita vaan vaativat lisää kuormaa kyytiin.
Suomi ei ole missään välissä ollut "lokoiluyhteiskunta" ja nk. huippuvuosiakin oli vain muutama vuosikymmen. Osaatko päätellä tästä jotain, trolli?
Jotenkin järkyttävää että jotkut toistelevat hokemia jostain 80-luvulta, tai siis kuvittelevat että elämä nykyään Suomessa on kuin kasarilla vaikka eivät olleet edes syntyneet vielä silloin. Suurin osa näistä lokoiluyhteiskunnasta lässyttäjistä ja rotittelijoista ovat ylilaudalta, eli pentuja. Kertoo taas miten k.eharia sakkia nuoriso on.
Vierailija kirjoitti:
Alieeni kirjoitti:
Tämähän alkoi jo about kymmenen vuotta sitten tämä kehitys kun olin itsekin 20-vuotias. Hetkeksi tuli pientä helpotusta ja taukoa Marinin aikana mutta taas sama shaiba jatkuu nykyhallituksen takia. Että ottakaa myös huomioon nykyiset lähes 30-vuotiaat ja vähän yli 30-vuotiaat.
Marinin ottamia velkojen korkoja tässä ollaan makseltu, se petturihan lähti livohkaan jättäen vastuunkannot muitten niskoille, oli kaikkien aikojen huonoin pääministeri hyi olkoon.
Näin se persu taas kokee asiat, vaikka Purra itse sanoi ottavansa enemmän lainaa,ja kaikki tilastot todistaa että puhut paskaa. Kunnon aivopesty kulttilainen lisää joka antaa äänensä sille joka lupaa euron bensaa. 😂
Vierailija kirjoitti:
Alieeni kirjoitti:
Eikös se juuri uhkunut että aikoo kuulema tulla takaisin politiikkaan? Että oikein aikoo..tervatynnyrissä tuokin muija pitäisi kierittää niin kuin kaikki jotka käyttivät Suomea ja suomen kansaa omana leikkikalunaan jonka voi heittää syrjään kun ei kiinnosta enää.
Kuka on niin idiootti että uhraa henkensä Suomen tai muidenkaan maiden puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alieeni kirjoitti:
Näin se persu taas kokee asiat, vaikka Purra itse sanoi ottavansa enemmän lainaa,ja kaikki tilastot todistaa että puhut paskaa. Kunnon aivopesty kulttilainen lisää joka antaa äänensä sille joka lupaa euron bensaa. 😂
Marin lisäs suomen pysyviä menoja 3mrd/v.
Vierailija kirjoitti:
Joka ketjuun missä joku kertoo huomista tilanteestaan tulee eläkeläinen avautumaan. Heillä on kuitenkin ollut työura, omistusasunto ja eläke.
Eivät ymmärrä että nämä puuttuvat nykynuorilta elävät eri maailmassa.
Keneltä puuttuu,keneltä ei.Kaikki nuoret eivät ole saamattomia puhelinta tuijottavia vässyköitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alieeni kirjoitti:
Eikös se juuri uhkunut että aikoo kuulema tulla takaisin politiikkaan? Että oikein aikoo..tervatynnyrissä tuokin muija pitäisi kierittää niin kuin kaikki jotka käyttivät Suomea ja suomen kansaa omana leikkikalunaan jonka voi heittää syrjään kun ei kiinnosta enää.
Kerro miten litteän maan Laura, nepotismi Juuso, ja Velkamuija Riikka auttaa Suomea? Ja persujen Ministeri Rantanen vois myös kertoa miksi Itäraja vuotaa ku seula?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa vähimmäistoimeentulotuen Espanjassa, jos on siellä.
Mutta kukaan ei voi lähteä Suomesta, jos tulee sota ja ulkomaille muuttaneet joutuvat tulemaan Suomeen takaisin.
Siinä vaiheessa ku Madridiin alkaa tunkea pellavapäisiä tietokonenörttejä sotaa pakoon hakemaan ilmasta elatusta Vox laittaa rajat kiinni
Kun nuorilla miehillä ei ole tulevaisuutta, ei mahdollisuuksia eikä tukea, he todennäköisesti alkavat rikollisen uralle koska siellä nähdään mahdollisuuksia olla osa edes jotain ja saada rahaa + arvostusta.
Persut ja kokkareet politiikallaan vain pahentavat katujengiongelmaa. Sehän persuille sopii hyvin koska sitten voivat taas jauhaa paskaa ihmisten pään täyteen ja pyrkiä valtaan kusemaan Suomen tilanteen entistä pahemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alieeni kirjoitti:
Ainoita euron bensasta jankuttajia ovat vassarit,kuvittelevat tietävänsä muiden asioista paremmin kuin nuo itse.
Vierailija kirjoitti:
Alieeni kirjoitti:
Viimeinen hyvä pääministeri oli Matti Vanhanen ja valtiovarainministeri Eero Heinäluoma.
Vierailija kirjoitti:
Kun nuorilla miehillä ei ole tulevaisuutta, ei mahdollisuuksia eikä tukea, he todennäköisesti alkavat rikollisen uralle koska siellä nähdään mahdollisuuksia olla osa edes jotain ja saada rahaa + arvostusta.
Persut ja kokkareet politiikallaan vain pahentavat katujengiongelmaa. Sehän persuille sopii hyvin koska sitten voivat taas jauhaa paskaa ihmisten pään täyteen ja pyrkiä valtaan kusemaan Suomen tilanteen entistä pahemmin.
Me voitas heittää ne ahmedit takas bagdadiin myös sen sijaan et annetaan rahaa kotoumiseen
Suomalaisten rintamakarkurien telottaminen on yhtä nautinnollista ku hyökkäävien örkkien.