Onko jotain haittaa, jos ei korjauta pientä lohkeamaa hampaassa?
Takahampaasta irtosi ihan pieni kulma. Se ei haittaa muuten, mutta tuntuu epätasaiselta ja terävältä. Suureneeko tuo, jos sitä ei korjauta? Ei olisi nyt oikein aikaa eikä rahaa.
Kommentit (19)
Suurenee. Ja jos hammaslääkäri on muslimi tai venäläinen se repii sen pois sanoen että se on mädäntynyt .
Paikka ei pysy siinä kuitenkaan.
Ehkä pieni hionta terävään kohtaan helpottaa.
Muumaalaiset hammaslääkärit yllättää . Ei osaa juurihoitaa eikä korjata oikein. Pois vaan vaikka terveet.
Kuulkaa etsikää täysin koulutettu oikea hammaslääkäri .
Vierailija kirjoitti:
Muumaalaiset hammaslääkärit yllättää . Ei osaa juurihoitaa eikä korjata oikein. Pois vaan vaikka terveet.
T. Teuvo H.
Suuhygienisti voi olla kovakourainen sadisti . Se tarkoittaa että välineet työnnetään liian syvälle jää jumiin irrottaa hammasta tulee tulehdusta sepsis vaara . Paiseita.
Miten tällaisestakin asiasta tehdään maah anmuut toketju??
Itselläni on kuudessa maassa asumisen jäljiltä paikkoja ja juurihoitoja vaikka mistä. Kaikki yhä paikallaan.
Miten Suomeen "ajautuisi" jotain roskav äkeä, kun vaatimukset EU-alueella ovat maailman kovimmat?
Jos hammas on muutenkin huonossa kunnossa voi lopulta tulehtua.
Vierailija kirjoitti:
Miten tällaisestakin asiasta tehdään maah anmuut toketju??
Itselläni on kuudessa maassa asumisen jäljiltä paikkoja ja juurihoitoja vaikka mistä. Kaikki yhä paikallaan.
Miten Suomeen "ajautuisi" jotain roskav äkeä, kun vaatimukset EU-alueella ovat maailman kovimmat?
Osan päässä nämä maahanmuuttajat asuavat vuokravapaasti 24/7. Joka paikassa pitää öyhöttää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Teuvo H.
Kyllä niin kovaa on painettu piikkiä hammaskiven poistossa että jäänyt kiinni se metalli työväline. Sitten revitään sitä työvälinettä pois . Tämä on fakta . Ei tämä ole mikään leikin asia. Myös hepatiitti tarttuu ikenistä. Verenmyrkytys. PURENTA MENEE jos paikat on liian matalat tai eri korkuiset . Kuin purenta menee jos lohkeamia etuhampaissa . On hammasläkäreitä jotka ei korjaa hampaan paikkaa vaan vetää hampaan pois . Miettimään tätä.
Koska ne ei osaa korjata ei riitä koulutus eikä kokemus.
Mulla lähti siru etuhampaasta. Kävin hammaslääkärissä, kun tosiaan pelkäsin kiilteen lähtemistä... mutta hammaslääkäri sanoi, ettei niin pienestä ole kuin haittaa kieleen, kun tulee koko ajan ronklattua. Edes näköhaittaa ei ollut. Mutta hioi kuitenkin sileeksi.
Mä kerran nuorena annoin aika ison lohkeaman olla puoli vuotta rahapulan takia. Se oli siis niin iso että oli arkakin, jos sinne meni nestettä tai ruokaa niin aina vihlaisi. Olin ihan varma että se hammas tarvisi poistaa puolen vuoden odottelun jälkeen. Mutta ei, eikä tullut edes juurihoitoa. Hampaasta puuttui sen verran iso osa, että metallinasta piti laittaa sinne sisään tueksi, ja sitten paikka-aineesta rakentaa puuttuva osa siihen päälle.
Jos olet Suomen kansalainen oikeasti on vaikea saada hammashoitoon aikoja kuin jos olet muumaalainen aikoja löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet Suomen kansalainen oikeasti on vaikea saada hammashoitoon aikoja kuin jos olet muumaalainen aikoja löytyy.
Samasta numerosta ne molemmat sen tilaa. Pelle.
Voihan se lisää lohjeta, kun kerran on ehjästäkin alkanut lohkeamaan. Mutta korjata sitä ei tarvitse, eikä sellaista kyllä korjatakaan, jos ei lohkeama ole niin iso, että se yltää pidemmälle ja aiheuta muutakin. Ainakin minun hampaan kulman lohkeamistani on hampulääkäri sanonut, ettei niiden pitäisi aiheuttaa ongelmia ja korjata niitä ei tarvi.
Minulla on ollut yli 20 vuotta, toki alkuun tuntui terävältä mutta kyllä se siitä hiotui
Minä olen ollut mamuhammaslääkärin vastaanotolla ja oli kyllä kaikkein ystävällisin hammaslääkäri, missä olen ollut. Finnilekurit ja -hoitajat repii suuta ja kaivelee niin kuin olisivat maansiirtotöissä. Hammaslääkäripelot johtuu varmaan täysin näistä hällä väliä, miltä susta tuntuu-tyypeistä.
Kiille puuttuu ja karies tarttuu nopeasti. Paikkaus ei hirveästi kustanna, halvimpia operaatioita mitä hammashoidossa on...