Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintauinti vauhti

Vierailija
19.11.2025 |

Käyn säännöllisen epäsäännöllisesti uimassa. Uin aina rintauintia varmaan huonolla tekniikalla, nyt menee 33min 1000m.

Onko tuo aika mitä tasoa?

Miten parantaa tekniikkaa jotta aika paranee?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä uin kaksi km.

Aikaa menee niin 50 min. Kroolaan ja uin selkää rintauinnin  ohella. 

Kilometriin menisi vähän reilu 20 min.

Minulla on hyvä tekniikka ja aika on ikäisekseni oikein hyvä.  Olen 65-vuotias nainen. 

Mene tekniikkakouluun. On mahdotonta näin kirjallisesti ja näkemättä tyyliäsi neuvoa mitään.

Vierailija
2/6 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin on vaikea neuvoa, kun ei näe tekniikkaasi. Youtubessa on videoita rintauinnin tekniikkaan. Yleisin virhe mitä näkee on se, että vaikka pää laitetaan veden alle, sitä ei suoriteta siellä veden alla. Tämä lisää vastustusta ja vaivoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartissa uin uimahalliolosuhteissa kilsan. 

Mutta olen nuorempana uinut kilpaakin. 

Vauhtisi harrastelijalle ei ole lainkaan huono, mutta toki sitä voi parantaa ohjauksessa. 

Vierailija
4/6 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin on vaikea neuvoa, kun ei näe tekniikkaasi. Youtubessa on videoita rintauinnin tekniikkaan. Yleisin virhe mitä näkee on se, että vaikka pää laitetaan veden alle, sitä ei suoriteta siellä veden alla. Tämä lisää vastustusta ja vaivoja. 

Mulle opetettu eetä suurin virhe uida rintaa on pää kokoajan pinalla. Uimalaseja suositeltiin kanssa. Tutun vaimo pitää aikuisten tekniikkakursseja ja sellaista suosittelen

Vierailija
5/6 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tosi yleinen virhe on liu'un jälkeen ojentaa kädet suoriksi ja tehdä laaja liike.

Sellainen koukkaisu ja sisäänhengitys tuo vauhtia.  Ja liu'un ajaksi tosiaan kasvot pinnan alle ja uloshengitys.

Vierailija
6/6 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo minusta ole kovin huono aika mikäli et ole uimari eikä tekniikka ole hallussa. Minä räpiköin sammakkoa pää pystyssä hieman hitaammin, enkä siis ole juurikaan harrastanut uintia. Olen tosin jo eläkeiässä. Minua nopeammat pitkää matkaa uivat menevät arviolta likimain samaa vauhtia kuin sinä. Eräs usein samaan aikaan uimassa oleva lähes ikäiseni nainen vetää viereisellä radalla tosi upealla tekniikalla, kroolissa ja selkäuinnissä vesi ei väreile yhtään, roiskumisesta puhumattakaan, kun hän vetää sulavin liikkein suoraksi ojennetuin käsin. Vauhti siis arviolta samaa luokkaa kuin sinulla.

Sitten radalla on näitä nopeammin kovalla roiskeella kauhovia, mutta he joutuvat pysähtymään huilaamaan altaan päässä aina 50 metrin välein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi