Joudun jättämään joulukuussa omat lääkkeet ostamatta, että lapset saavat lahjoja
Vaatekaupassa en ole käynyt vuosiin, kuljen vanhoissa rytkyissä. Tätä on vähävaraisten perheiden elämä nykysuomessa. =(
Sairauspäiväraha ei riitä, ja toimeentulotukea on leikattu 30%.
Kommentit (7)
Osta lahjat vaikka kirpparilta. Kirjoja, pelejä yms. Ei lahjat joulua tee.
Melko halvalla saa vintedistä hyviä vaatteita. Itte tässä puren hampaat yhteen etten osta,kun mun olis sellaset sata vaatetta tarkotus myydä. Ja pikku rahalla ja käyttämättömiä osa,mutta tykätään vaan eikä osteta. En mä niitä kuiten ilmasiks anna. Ei vitosellakaan mene kerran käytetyt hyvät kengät. Mutta odottelen tai kannan kierrätyskeskukseen.
Saat toimeentulotukea se kustantaa lääkkeet. Vähän hiomista näihin tarinoihin...
Vierailija kirjoitti:
Melko halvalla saa vintedistä hyviä vaatteita. Itte tässä puren hampaat yhteen etten osta,kun mun olis sellaset sata vaatetta tarkotus myydä. Ja pikku rahalla ja käyttämättömiä osa,mutta tykätään vaan eikä osteta. En mä niitä kuiten ilmasiks anna. Ei vitosellakaan mene kerran käytetyt hyvät kengät. Mutta odottelen tai kannan kierrätyskeskukseen.
Niin ja mä olen vuosia vuosia vuosia säilöny noita vaatteita ja lapsille saatu lahjaksi liikaa vaatetta. Itse sairauden takia laihduin parikyt kiloa ja ostin vaatteita. En ehtinyt käyttää kun kilot tuli takas. Mutta en raaskinut heittää pois. Nyt vihdoin myyn jos menee.
Mikä sairaus? Usko pois että paras lahja on jos äiti on elossa ja toimintakykyinen. Varmaan jotain lahjaa saa halvemmallakin.
Eikö vuosiomavastuu välttämättömien lääkkeiden osalta ole tullut jo vastaan? Ellei, lääkkeesi eivät liene kovin kalliita. En väheksy asiaa muuten, mutta kuulostaa keksityltä jutulta - miksi keksit tällaista?
Vali, vali, vali...