Kun kaapissa ei ole juuri mitään, mitä valmistat?
Mitä oikeaa lämmintä ruokaa valmistat, jos et jaksanut käydä kaupassa?
Kommentit (55)
Pastaa linssitomaattilastikeella tai papu-soijarouhekastikkeella.
Onkiahvenia ja perunamuusia.
Fileoin ahvenet, asettelen leivinpaperin päälle peltille, voitelen päälle vähän öljyä, ripautan suolaa ja korppujauhetta ja paistan uunissa kullanruskeiksi.
Kai nyt kaikilla sentään on se suositeltu varmuusvarasto jolla pärjää edes muutaman päivän?
Hernekeittoa, kuivaleipää, papuja, tölkkitomaatteja, tonnikalaa, maitojauhetta, hilloa, säilykehedelmiä, pähkinöitä, pastaa, riisiä, öljyä, perunamuusijauhetta, jopa spammia ja jotain muuta lihasäilykettä jota kukaan ei tavallisesti ikinä syö.
Jääkaapissa on aina juustoraastetta ja ruokakermaa
Näistä sitten jos mitään muuta ei ole
Mulla on aina kaapissa useampi paketti spagettia, linssejä ja tomaattipyreetä. Teen niistä linssipastan, jos oikeasti kaikki muu on päässyt loppumaan.
No jos ei oo mitään mistä tehdä niin en mitään tyhmä kysymys.
Viimeksi tein mössön, johon laitoin makaronia, tonnikalaa, fetaa ja ruokakermaa. Yritän aina pitää ylimääräisen paketin apetinan aurinkokuivattu tomaatti fetakuutioita jääkaapissa. Jos ei ole mössöön tonnikalaa, sitten vaikka tomaattia lisäksi niin hyvä tulee niinkin. Kerman tilalta toimii myös esim ranskankerma.
Hernaria, kalasäilykkeitä, pakastimesta pinaattikeittoa, munia, tomaattimurskaa, pavuista tai linsseistä keittoa. Keittojuurespusseja yleensä on pakastimessa. Pakastimessa on myös muitakin valmisruokia kuin pinaattikeittoa ja leipää. Näkkileipää ja hapankorppua on aina. Juustoakin on aina. Ja aina on kaurahiutaleita. Vihannes laatikossa on aina jotain sipuleita, porkkanaa, perunaa...
Riippuu ihan siitä mitä kaapissa silloin on. Yleensä on ainekset näihin:
Munakas, tomaattikeitto, pestopasta, valmiita ruoka-annoksia pakkasessa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pakasteessa jauhelihaa, kanasuikaleet ja 1 kg ranskanperunaa, kuivakaapissa nuudeleita, kaurahiutaleet ja kahvia. Hyvin pärjään.
Melkein sama, mulla on lisäksi makkaraa (Se Hk.n sininen.) sieltä vaan uuniin ja spagetit kiehumaan, keppua koko lystille sekä zinappia skärbälle...kyllä kelpaa! T. poikamies Pirkanmaalta
Keitän ja paistan perunoita valksipulilla.
No tätä varmistan vaikka olisin käynytkin, mutta ainekset säilyviä, halpoja ja nopea varmistaa.
Keitän niukassa vedessä kylmään veteen katkottua spagettia, sekaan lopuksi tummaa soijarouhetta joka imee loput vedet (antakaa anteeksi italialaiset). Pilkon joukkoon raakaa punasipulia ja maustan soijakastikkeella, öljyllä sekä sitruuna- tai limetiivisteellä.
Se on vähän niin kuin vegaaninen nistipata. Halpaa ja nopeaa. Minusta se on hyvää, mutta voi olla, että olen vain tottunut.
Kasvis-nuudeliwokkia. Voi käyttää mitä vain kasviksia sattuu kaapista löytymään, esim. kaalin jämät, pala porkkanaa, pätkä inkivääriä, sipuli ja pari valkosipulin kynttä. Purkkiananaskin sopii. Paista ja siirrä kasvikset pannun reunoille. Lisää lopuksi pannulle vähän vettä ja kiehauta pannun keskellä yksi paketti pikanuudeleita. Vähän soijakastiketta ja turaus ketsuppia. Jos on suolapähkinöitä, ripottele pinnalle kourallinen pähkinöitä.