Jos en osta kuukauteen mitään, voin ostaa jouluviikolla opiskeleville lapsille joululahjat
Oikeammin nuorille, koska ovat 20 ja 22. Mutta ovat minun lapsiani silti. Isänsä ei ikinä osta heille mitään, joten sekin on aina jäänyt minun harteilleni.
Kommentit (18)
Olisi varmaan kannattanut aloittaa säästäminen ajoissa.
Tuleeko joulun ajankohta sinulle joka vuosi yhtä yllättäen niin, että vain viimeisen kuukauden aikana säästät rahaa?
Miksi lapset opiskelevat vain jouluviikolla?
Mistä näitä valittavia surkimuksia sikiää ?
Mun lapset ei opiskele jouluviikolla, joten minulla on varaa ostaa heille lahjat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä on tänä jouluna todellisuutta monessa perheessä.
Ihana äiti olet.Toivon sulle kaikkea hyvää!
Välittävä ihminen antaa vähästäänkin.
Ilkkujia riittää tällä palstalla, se on aina varma. Minunkin tulot ovat tippuneet sairastuttuani ja työttömäksi jouduttuani. Joulu on peruttu.
Vierailija kirjoitti:
Ilkkujia riittää tällä palstalla, se on aina varma. Minunkin tulot ovat tippuneet sairastuttuani ja työttömäksi jouduttuani. Joulu on peruttu.
No, kyllä se joulu tulee vaikka et voikaan rahaa pistää haisemaan.
Minä en osta mitään, paitsi hyviä suklaita, omille 2kymppisilleni ( 2kpl), eivät ole vuosiin toivoneet mitään, koska eivät kuulema tarvitse/halua mitään. Siispä annan nuo suklaat ja sitten ihan rahaa tilille, 500€/nuori.
Vierailija kirjoitti:
Joulu tuli taas yllätyksenä?
Sama juttu kuin se että talvi yllättää autoilijat, ihan joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Se on tarttuva tauti ja niin muotia tänäpäivänä.
Mullapa meni tossa yks vuos niin, et joulu söi niin paljon rahaa, et olin ostamatta mitään ja tekemättä mitään kesälomaan asti,kunnes tuli vähän extraa lomarahoina. Ihan vaan perus asiat ostin kun oli kukkaro niin tyhjä. Lainat,vesi,ruoka,bensa yms. Elossa ollaan. Mut en mä kesälläkään juhlinut sentään,mut sit sai vähän parempaa shampoota yms ostettua.
Niin. Ajattelepa niitä. Jotka maksaa joululahjat luottokortilla. Ja sitten itkevät, kun palkka on pieni.
Parempi säästää ennen joulua.
Koko vuosi aikaa.
Silloin, kun veronpalautukset vielä maksettiin ennen joulua. Faija maksoi koko vuoden duunista enemmän veroja. Ja otti palautuskorkoineen aina joululahjarahat iloisena tililleen.
Nauraa räkätti vielä niitä, jotka luotolla lahjansa ostivat. Ei ollut pienipalkkainen mies eläessään.
Tuonikäiset opiskelijat kyllä ymmärtävät, jos selität, että rahat ovat tiukoilla eikä sen takia ole varaa mihinkään enempään. 10-20 euron lahja / lapsi riittää siinä tilanteessa.
Kannatan joululahjoja.