Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista merkeissä voi päätellä, että uudesta työntekijästä pidetään työyhteisössä?

Vierailija
16.11.2025 |

Jännitän aina riitänkö, opinko tarpeeksi nopeasti, kyselenkö liikaa tyhmiä tai olenko liikaa taakaksi. Yritän parhaani ja tahdon kehittyä. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta noi tekstin muokkaajat. Siis millaisista merkeistä?*

-ap

Vierailija
2/16 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan luonnollista tuntea alussa epävarmuutta. Tervehdi kaikkia, katso silmiin, kysy asioita (mutta älä kuormita muita) ja selvitä asioita oma-aloitteisesti.

Vierailija
4/16 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

En edes huomannut tekstin muoto virhettä.

Huomaat kyllä jos alkavat "tuhahdella" . Silloin ei ole pullat hyvin uunissa.  Minun opissani huomaisit kyllä äkkiäkin kun ei ole siunattu rautaisilla hermoilla, ranteessa kylläkin ruista ja suksikin luistaa.

Vierailija
5/16 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta muiden mielipiteiden ajattelu. Joudut kiusatuksi jos olet liian kiva.

Vierailija
6/16 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Huomaat kyllä jos alkavat "tuhahdella" . Silloin ei ole pullat hyvin uunissa.  Minun opissani huomaisit kyllä äkkiäkin kun ei ole siunattu rautaisilla hermoilla, ranteessa kylläkin ruista ja suksikin luistaa.

Tuhahtelu on tuhahtelijan ongelma. Lopeta tuhahtelijoiden kanssa ajanviettäminen.

Vierailija
7/16 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi kivaa aletaan kiusaamaan?

Vierailija
8/16 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ei ole onneksi vielä ainakaan kukaan tuhahdellut. On ollut jopa hauskaa. Hyvin tulen juttuun työkavereiden kanssa. Kohteliasta menoa toistaiseksi ainakin ollut. Olen mahdollisimman oma-alotteinen mutta kysyn jos en ole varma. Teen töitä koko ajan ja noudatan ohjeita. Usein pelkään silti, että en ole odotusten arvoinen enkä tiedä mistä se varsinaisesti juontaa. Se tunne ei liity tähän paikkaan vaan yleisesti ottaen. - ap

Vierailija
9/16 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ärsyttää huonolla itsetunnolla varustetut työkaverit, jotka kerjäävät kehuja ja kannustusta. Ei se kysely tai työn opettelu niinkään. 

Ja kun kysyt, mistä merkeistä ärsyyntymisen näkee, vain ruokkii sun huonoa itsetuntoa! Lopeta heti muiden reaktioiden lukeminen. Ensinnäkin useimmiten ne tulkitaan väärin. Silmien pyörittelyn takana voi olla sun sijaan stressi, väsymys, nälkäkiukku, konflikti, ja sun yksi pieni teko vain laukaisee sen. Et ole vastuussa muiden mielipiteistä, fiiliksestä tai hyvinvoinnista.

Vierailija
10/16 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ei ole onneksi vielä ainakaan kukaan tuhahdellut. On ollut jopa hauskaa. Hyvin tulen juttuun työkavereiden kanssa. Kohteliasta menoa toistaiseksi ainakin ollut. Olen mahdollisimman oma-alotteinen mutta kysyn jos en ole varma. Teen töitä koko ajan ja noudatan ohjeita. Usein pelkään silti, että en ole odotusten arvoinen enkä tiedä mistä se varsinaisesti juontaa. Se tunne ei liity tähän paikkaan vaan yleisesti ottaen. - ap

Nimenomaan, ei liity työpaikkaan, vaan taidat tehdä tuota ihan jatkuvasti ja joka paikassa. Eikö se riitä, että kanssasi nauretaan ja ollaan rennosti? Ja kyllä porukassa aina on vähintään yksi, joka kyllä tulee antamaan palautetta, jos et ole tarpeeksi tehokas tai mokailet. Kaikki on hyvin niin kauan kuin kukaan ei mitään sano. Luota vaan siihen.

Vierailija
11/16 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä ärsyttää huonolla itsetunnolla varustetut työkaverit, jotka kerjäävät kehuja ja kannustusta. Ei se kysely tai työn opettelu niinkään. 

Ja kun kysyt, mistä merkeistä ärsyyntymisen näkee, vain ruokkii sun huonoa itsetuntoa! Lopeta heti muiden reaktioiden lukeminen. Ensinnäkin useimmiten ne tulkitaan väärin. Silmien pyörittelyn takana voi olla sun sijaan stressi, väsymys, nälkäkiukku, konflikti, ja sun yksi pieni teko vain laukaisee sen. Et ole vastuussa muiden mielipiteistä, fiiliksestä tai hyvinvoinnista.

En kyllä edes kerjää kehuja tai mitenkään alistuneen näköisenä kulje. Olen reipas ja tekevä. En oleta oikeastaan mitään keneltäkään, teen vain ja yritän pysyä virran mukana. Pari kertaa olen pieniä "mokia" pahoitellut siinä työn ohella neutraalisti ja korjannut. Ulospäin näytän varmaan itsevarmemmalta kuin olen. Teen mitä täytyy ja toivon että menee putkeen. Kotona sitten mietin olenkohan tarpeeksi ja missä pitäisi kehittyä. - ap

Vierailija
12/16 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi kivaa aletaan kiusaamaan?

Koetaan uhkana. Jos on itse sellainen perseennuolija/selkäänpuukottaja, niin oma huonous korostuu.

Vierailija
13/16 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ei ole onneksi vielä ainakaan kukaan tuhahdellut. On ollut jopa hauskaa. Hyvin tulen juttuun työkavereiden kanssa. Kohteliasta menoa toistaiseksi ainakin ollut. Olen mahdollisimman oma-alotteinen mutta kysyn jos en ole varma. Teen töitä koko ajan ja noudatan ohjeita. Usein pelkään silti, että en ole odotusten arvoinen enkä tiedä mistä se varsinaisesti juontaa. Se tunne ei liity tähän paikkaan vaan yleisest

Niin. Pitäisi riittää. Harjoittelen sitä, että en aseta tavoitteita liian korkealle oman pärjäämisen suhteen. - ap

Vierailija
14/16 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun sulle vitsaillaan, olet inessä. Varsinkin jos sun kustannuksella vitsaillaan. :) Näin koin itse työpaikallani. Lopulta mullekin alettiin kuittailla ystävällisessä hengessä ja tunsin tulleeni osaksi porukkaa.

En tarkoita siis työpaikkakiusaamista, joka on eri asia.

Vierailija
15/16 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä edes yritä miellyttää. Olet siellä tekemässä töitä etkä hankkimassa kavereita.

Vierailija
16/16 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä edes yritä miellyttää. Olet siellä tekemässä töitä etkä hankkimassa kavereita.

Jos on kolme työkaveria niin ehkä yksi voi olla sitten jo kaverikin.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi