Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä muka koneet renkaiden vaihtoon kotona?

Vierailija
15.11.2025 |

Millä esimerkiksi tasapainotatte vanteet?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ole tasapainottanut kun olen vaihtanut, auto ollut käytössä ilman mitään ongelmia melkein 10 vuotta. Alle 1000 eurolla on tarvinnut vaihtaa kuluvia osia koko omistuksen aikana.

Vierailija
2/13 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole helppoa autisteilla, ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihtaa talvirenkaat itse alle niin ei tartte tasapainotuskonetta, vakavaraisilla autoilijoilla on omat vanteet molemmille vuodenajan renkaille.

Vierailija
4/13 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi vaihtaa renkaita. Rengasfirma vaihtaa uudet vanteille.

Miksi tasapainottaa pelkät vanteet?

Vierailija
5/13 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapainotan omalla koneella.

Tietenkin. Minulla on kaikki koneet autoa varten 

Vierailija
6/13 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä joka vaihdossa tarvitse tasapainottaa. Vain silloin tasapainotetaan, kun vaihdetaan uudet kumit vanteille. Tavalliseen vaihtoon ei tarvita mitään konetta, vaikka kieltämättä isosta tunkista ja kunnon pulttikoneesta on hyötyä, kun pitää vaihtaa renkaat viiteen autoon. 

Vierailija
7/13 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan renkaat vanteineen. Niinhän melkein kaikki tekevät, jotka itse vaihtavat. Tunkki ja mutteriavain riittävät. Ei tarvitse koneita. Lopuksi huoltamolle tarkistamaan ilmanpaineet. 

Vierailija
8/13 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdan renkaat vanteineen. Niinhän melkein kaikki tekevät, jotka itse vaihtavat. Tunkki ja mutteriavain riittävät. Ei tarvitse koneita. Lopuksi huoltamolle tarkistamaan ilmanpaineet. 

Mikdi ihmeessä pitää tarkistaa paineet huoltamolla?

Vierailija
9/13 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ostoslistalle tuo tasapainotuskone (joku karvalakkimalli), koska pitää vaihtaa uusia kesärenkaita vanteille ensi kesään mennessä.

Hiukan huolestuttaa tuossa vaihdossa kun on alumiinivanteet että miten saa kotikonstein tehtyä, ettei kolhi noita vanteita.

10/13 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla.

Vierailija
11/13 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kotona ei ole sellaista, jolla voi myös lisätä ilmaa tarvittaessa. Toiseksi ilmanpaine voi muuttua matkalla, vaikka olisi kotona vaihtaessa jo tarkistanut.

Vierailija
12/13 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minulla ja itse vaihdan renkaat. Vaihdan myös muiden renkaita ja otan 25 euroa. 

Vierailija
13/13 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kotona ei ole sellaista, jolla voi myös lisätä ilmaa tarvittaessa. Toiseksi ilmanpaine voi muuttua matkalla, vaikka olisi kotona vaihtaessa jo tarkistanut.

Eikö pumppu ole autossa pakollinen varuste?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän