Kuinka moni tekee etätöitä kotona just nyt?
Kommentit (23)
Vapaa päivä. Huomenna ja sunnuntaina olis aamuvuorot. Kauppaan pitäs kohta raahautua.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän luulet? Aika moni. On vuosi 2025, ei 1995....
Ja sattumalta vuonna 1995 mua haastateltiin etätöiden tekemisestä kun olin jo silloin kokemusasiantuntija.
Täällä sitä ollaan auringonpaisteessa etätyötön.
Minä, vielä 45 min, sitten vaihdan vapaalle
Ei näy lapsia missään, eli en 😄
Kuuntelen teamsiä ja teen samalla kotitöitä. Tällaisia nämä etäpäivät on.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen teamsiä ja teen samalla kotitöitä. Tällaisia nämä etäpäivät on.
Ja palstailet. Varmaan mun verorahoilla.
Täällä sitä etäillään ja kirjoitellaan Vauva-foorumille. Hajotkaa töihinne, köyhät. Bwahahhaha.
Mun luonteellani ei tehdä etätöitä. Jos nyt olisin kotona, niin ensin katsoisin ihan nopsasti aamuteeveen loppuun. Sit keittäisin vielä yhden kupin kahvia. Ai niin ja ennen hommien aloitusta ihan nopsasti vien koiran kuselle, ihan vaan kortteli kierretään. Mut sit eikun hommiin. Katos vaan, kello tulee yksitoista. Se on sitte mikroaterian lämmitys vuorossa. Mut sen jälkeen kun on syöty, ja taas käytetty koira ulkona, käyty postilaatikolla, juotu lounaskahvi, ja käyty vessassa, niin sit työpöydän viereen. Ja tätä rataa mun etähommat sujuis. Ja näin yrittäjänä on liian lepsua meininkiä.
Tänään on etäpäivä, mutta mitä sitä näin aikasin aloittamaan. Vasta tässä heräillään rauhassa.
Täällä etäillään. Siemailen mukavassa tuolissa kahvia, selailen sähköposteja ja samalla kännykkää.
"Etätöissä" olen, eli kohta lähden kauppaan ostamaan kaljaa.
Työläppäri jo avattu. Nyt ulkoilutan koiraa, nuuskii niin, että hidasta on, tässä ehtii palstaillakin.
Projektipalaverissa on, juuri nyt muilla puheenvuoro. Tämän jälkeen hetki aikaa valmistautua seuraavaan palaveriin. Iltapäivällä webinaari, johon ei onneksi tarvi matkustaa paikan päälle, niin ehdin vähän tehdä kotijumppaa samalla. Ehkä syödäkin. Iltapäivän varasin keskittymistä vaativiin juttuihin, eli en osallistu kokouksiin.
Täällä yksi etätyöläinen, aloitin jo aamukuudelta aamukahvin voimalla ja lopetan puolilta päivin kun on tulossa vieraita. Nyt olen ruokatauolla eli syön aamiaista. Ihanaa kun saa päättää oman työaikansa, ei minusta enää olisi 8-16 töihin, eikä onneksi koskaan enää tarvitse sellaiseen mennäkään.
Vierailija kirjoitti:
Etätöitä tehtiin jo 70-luvulla.
Esim käsitöitä ja helppoja kokoamistöitä tehtiin kotona. Samoin puhelinpalvelua.
Kaverini kasvatti sipuleita kotonansa (ok-talon takapihalla) ja toimitti niitä kauppaan valmiina nippuina. Etätyötä sekin oli. 80-luvulla. Tämä kaveri oli koululainen, ei mikään maatalousyrittäjä. Hänelle maksettiin palkkaa jokaisesta toimitetusta sipulinipusta.
Ei etätyö ole pelkästään nykypäivän juttu.
Vierailija kirjoitti:
Täällä sitä ollaan auringonpaisteessa etätyötön.
Samalla alalla minäkin. Aurinko ei kuitenkaan paista. Pilvistä on ja piha täynnä lunta.