Kurahousujen vihaajille ikäviä uutisia: kurassa möyrivillä lapsilla vähemmän eri tauteja aiheuttavia bakteereja
"Niin sanotuissa vihreissä päiväkodeissa mutakakkuja maistelleilla muksuilla havaittiin muun muassa vähemmän eri tauteja aiheuttavia bakteereja, kuten esimerkiksi streptokokkeja sekä suolistosairauksia aiheuttavia Clostridioides difficile -pöpöjä.
Luonnonmukaisessa maastossa vipeltäneillä kehossa oli myös enemmän autoimmuunisairauksia ehkäiseviä soluja. Heidän tauteja torjuva immuunijärjestelmänsä oli myös vahvempi kuin kaupunkimaisilla kartanoilla kasvaneilla.
- Yleensä pidämme mutakakkuja sotkuisina, mutta tämä tutkimus osoittaa, että ne voivat itse asiassa olla terveellisiä"
"Tutkijat katsovatkin, että esimerkiksi nykyihmisillä lisääntyneet allergiat voivat johtua osaksi siitä, etteivät kaupungissa kasvaneet ole altistuneet nuorena luonnosta löytyville mikrobeille - kasvuympäristölle, joka oli meille ennen luonnollinen elinpiiri.
- Ihmisiä ei ole luotu elämään steriileissä ympäristöissä. Olemme peräisin maaperästä"
Kommentit (8)
No hyvä. En siis olekaan tyhmä äiti, vaikka olenkin pakottanut kurikset jalkaan.
Kurahousuhullulle aloittajalle ikäviä uutisia, tämä paska spämmi on ilmiannettu ja tulee poistumaan.
mä olin kyllä luullu, että kurahousuista valittaminen on jo laast siison, koska ovat nykyään niin pehmeitä ja joustavia, että ei haittaa yhtään liikkumista. Joskus silloin kun minä olin nuori oli ihan toista, paksua jäykkää muovia, hankala liikkua.
Vierailija kirjoitti:
No hyvä. En siis olekaan tyhmä äiti, vaikka olenkin pakottanut kurikset jalkaan.
Kyllä olet!
t. jonne 6 v
Kai maassa voi möyriä ilman kuriksiakin. Tuleepa vaan enemmän pyykkiä.
yhyy