Yllätyitkö että Päivi Räsänen antaa täystyrmäyksen Alkon sunnuntaiaukiololle?
Tuliko puun takaa? https://www.suomenmaa.fi/uutiset/kristillisdemokraattien-rasanen-tyrmaa…
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Joku voisi helposti kuvitella että meillä on joku alkoholiongelma, kun aina kiukuttaa jos ei saa viinaa halvalla
Eihän tässä hinnasta ole kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viinit tulivat kauppoihin ja kyllä suomi on nyt täysin rappiolla siitä vai mitä? Kokoajan käy viinihyllyillä hirveä kuhina ja hyllyt ovat tyhjiä!
Viinit eivät tulleet kauppoihin. Nehän ovat jotain 8% litkuja.
Muualla maailmassa 8% viini on normaalia. Vain Suomessa myydään keinotekoisesti väkevöitettujä viinejä joiden vahvuus voi olla jopa 13%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei vastusta samaan syssyyn viinitarjoilua sunnuntaisin kirkossa? Porttiteorian mukaisesti jo tilkka viiniä saattaa laukaista alkoholistilla ryyppyputken ja sitä seuraavan deliriumin. Kuinkahan monta lasta on kärsinyt tuon asian vuoksi?
Kyllä ehtoollisella saa alkoholitonta viiniä kun pyytää.
Samoin gluteenitonta ehtoollisleipää, muuten.
Suomalaiset ovat vielä jotenkin alkukantaista väkeä. Sivistysmaissa pidetään moukkamaisena, jos esiinnytään julkisesti juovuksissa. Yleensä Euroopassa viinit luetaan tavallisiin elintarvikkeisiin kun taas täällä ne ymmärretään nautintoaineiksi. Toivottavasti täälläkin muuttuu suhtautumis- ja käyttötavat samaan suuntaan. Olen vähän epäileväinen tuntien kansanluonteemme.
En todellakaan. Itse en tarvi alkoa sunnuntaisin , saan viinini lähikaupasta.
Päivi voisi jo siirtyä taivaan iloihin, kun täällä maan päällä on niin paljon vastustettavaa?
En ylläty, ja kerrankin olen hänen kanssaan täysin samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
En yllättynyt. Mutta suoraan sanoen en minäkään tajua miksi Alko pitäisi sunnuntaisin olla auki. Kyllä minä ainakin ehdin juomani sieltä hakea arkisin, ja luulen että kaikki muutkin.
Minä, minä, minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yllättynyt. Mutta suoraan sanoen en minäkään tajua miksi Alko pitäisi sunnuntaisin olla auki. Kyllä minä ainakin ehdin juomani sieltä hakea arkisin, ja luulen että kaikki muutkin.
Minä, minä, minä.
Minäpäs, minäpäs, minäpäs.
Olen itse jotenkin vanhanaikainen, minulle sopisi hyvin se, että kaikki kaupat olisivat kiinni sunnuntaisin. Ennen arki ja pyhä eroteltiin toisistaan, nyt kaikki kaupallista ja rauhatonta. Tiedän, ettei paluuta entiseen käytäntöön ole, mutta joskus huomaan vaipuvani tällaiseen nostalgiaan. Päivi Räsästä muuten moititaan välillä liikaa, pitäisi muistaa etteivät hänen toisinaan kärjistyneet mielipiteensä edusta koko Kristillisdemokraatteja. Hänen taustansa on ns. Viidesläisessä herätysliikkeessä, hän on saanut omia näkökantojaan kuuluviin enemmän kuin monet maltillisemmat kollegansa. Tässä alkoholiasiassa olen kyllä samaa mieltä hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisikin hyvä, että Räsänen pakottaisi kristilliset ulos hallituksesta ja hallitus hajoaisi.
Räsänen voi puhua mutta jää taaskin tekemättä
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntaina Alkoon ja saat sitten pitkät katseet päätään puistellen.
Ihan niin kuin ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla yllätyksenä että kaikki eivät ole töissä samaan aikaan kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Päivi on oikeassa, joten äänestän Päivin puoluetta.
Olen minäkin samaa mieltä Stubbin kanssa joistain asioista mutta en äänestä ikinä kokoomusta.
Vierailija kirjoitti:
Viinit tulivat kauppoihin ja kyllä suomi on nyt täysin rappiolla siitä vai mitä? Kokoajan käy viinihyllyillä hirveä kuhina ja hyllyt ovat tyhjiä!
Kun nyt edes viinit saataisiin ruokakauppoihin !
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Itse en tarvi alkoa sunnuntaisin , saan viinini lähikaupasta.
Viinit eivät ole ruokakaupoissa..vielä !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Päivi alkoholiton itse vai saako perheessä ottaa kirkkoviiniä?
Mitä on kirkkoviini? Ehtoollisella tarvittavassa viinissä ei ole alkoholia.
Vinettoa ilman voltteja !
Aika suuren painon jotkut antavat Räsäsen höpinöille, siinähän höpisee, sen on pitänyt jo erota kirkostakin ties kuinka monta kertaa... Uskooko joku hetkeäkään että Räsäsläiset lähtevät hallituksesta tuollaisen takia tai että Essayah luopuu ministerinpaikastaan alkon tai yhtään minkään takia joka ehkä tappaa muutaman suomalaisen lisää tai ehkä ei...
Antaa hihhuleuden hölistä
Räsänenhän tekee muten syntiä kun sanoo eroavansa ties mistä syystä ja valehtelee, eikö tuolla kymmenessä käskyssä jotain sellaista ole, vaikka toisaalta onhan siellä, että älä tapakaan ja eipä nuo juutalaisetkaan enää mene "roomalaisten leijonille "uhreiksi ilman muiden tappamista
tarjottavassa*