Emme voi tehdä miehen kanssa lapsia kun molemmilla on mt-ongelmia
Kommentit (30)
Mikään ei voida tai siis sen takia edes haluta. Minä pahasti traumatisoitunut ja persoonallisuushäiriöinen ja mies nepsy ('tism+keskittymishärö, jo lapsena diagnosoitu..)
Ollaan molemmat kyllä ihan älykkäitä mutta käytännössä työkyvyttömiä vaikka töitä painetaankin mies keikkatyöläisenä minä yrittäjänä. Tiedän, että en voisi taata lapsille tasapainoista lapsuutta kun en ole edes koskaan toipunut omasta lapsuudestani. En ole perheeseeni missään väleissä eikä äidin muutkaan lapset suurin osa, että yksinäinen vanhuus häntäkin odottaa........
Itse taas uskoisin että minulla ei tule olemaan erityisen yksinäinen vanhuus. Minulla on hyviä, eri ikäisiä ystäviä, tärkeä harrastus, mies ja miehen perhe, lemmikit jne.
Enemmän huolettaa miltä tämä maailma näyttää sitten kun olen vanha. Mutta mielummin panostan terveyteen ja toimintakykyyn kuin lisääntyisin kun tiedämme että kumpikaan ei kestäisi sitä eikä voisi olla hyvä ja läsnäoleva vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti voitte. Teki minunkin vanhemmat.
Joo voisi kai, mutta sitten menee oma terveys. Miten muka selviän unettomista öistä kun olen nyt jo vuosia kärsinyt unettomuudesta??
Kyllä ne mielisairaalassa sitten auttaa, jos psykoosi tulee. Äidilleni tuli niitä usein.
Mistä sä nyt kerrot? Kuulopuheita. Menneisyydestä Suomesta kerrot. Missä mielisairaaloissa? Eihän niitä ole.
Suomessa ei mt-osastohoitoa ole saanut alkaen 1995. Osastopaikat ja mt-sairaalat on riisuttu veks. Se on nykyisin, et yksi yö ja mömmöt naamaan ja ulos. Tuurilla saat jonkun kerran sähköshokkia päähän. Reseptit ja ulos. Painu menemään.
Onhan näitä esimerkkejä. HarriS ja MikiL ym ym
Kysykää Taipaleilta, mieheltä ja naiselta, psykiatrian huippusenioreilta.
Älkää tehkö. Olette itse vielä holhouksen tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää sitten tehkö?
Pelottavaa jos tulee yksiäinen vanhuus
Vaikka lapsia olisi, niin silti TULEE yksinäinen vanhuus. Nykylapset ei halua ottaa riesakseen enää vanhuksia. Kummallista ajattelutyyliä sulle. PS. Hoidatko itse vanhuksesi ja vaihdat vaipat heille ja kuuntelet jokapäiväiset valitukset. Siitä vaan sit. Mä en ainakaan hoida.
Jos on omakotitalo, niin rakki on mahdollinen. Kuuluu joo kuuluu joo kuuluu olevan kerrostaloyksiöissä mt-pimeillä urpoilla rakkeja. Älkää ny v.ttu ottako. Postiluukusta ihania lihapullia laitetaan ylläripylläri rakille. Johan hiljenee. Oon kuullu tarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei voida tai siis sen takia edes haluta. Minä pahasti traumatisoitunut ja persoonallisuushäiriöinen ja mies nepsy ('tism+keskittymishärö, jo lapsena diagnosoitu..)
Ollaan molemmat kyllä ihan älykkäitä mutta käytännössä työkyvyttömiä vaikka töitä painetaankin mies keikkatyöläisenä minä yrittäjänä. Tiedän, että en voisi taata lapsille tasapainoista lapsuutta kun en ole edes koskaan toipunut omasta lapsuudestani. En ole perheeseeni missään väleissä eikä äidin muutkaan lapset suurin osa, että yksinäinen vanhuus häntäkin odottaa........
Itse taas uskoisin että minulla ei tule olemaan erityisen yksinäinen vanhuus. Minulla on hyviä, eri ikäisiä ystäviä, tärkeä harrastus, mies ja miehen perhe, lemmikit jne.
Enemmän huolettaa miltä tämä maailma näyttää sitten kun olen vanha. Mutta mielummin panostan terveyteen ja toimintakykyyn kuin lisääntyisin kun tied
Hienoa, SÄÄSTYY yhteiskunnan rahakin kun teidän lisäksi joutuisi elättämään myös kakarannekin. 👍👍👍👍👍👍👍👍
On vastuullinen valinta olla tekemättä lapsia. Lasten kanssa on työlästä ja haastavaa ihan terveelläkin pariskunnalla.
Silti nauratti tuo, että uneton ei voi tehdä lapsia, koska ei voisi kestää unettomia öitä.
Vierailija kirjoitti:
On vastuullinen valinta olla tekemättä lapsia. Lasten kanssa on työlästä ja haastavaa ihan terveelläkin pariskunnalla.
Silti nauratti tuo, että uneton ei voi tehdä lapsia, koska ei voisi kestää unettomia öitä.
No ei se uneton ollut ainoa syy, siihen päälle myös mt-ongelmat... Miehellä esim psykooseja
Mielestäni jos mt-ongelmiin, myös persoonallisuushäiriöihin, löytyy hyvä hoitotasapaino, niin ihminen voi olla hyvä vanhempi tai vaikka lentäjä tai kirurgi.
Harmillisen usein kuitenkin resurssit uupuvat yhteiskunnalta siinä, että saataisiin ongelmat tarvittavalla hoidolla oikeasti tasapainoon, ja toki monesti mt-ongelmiin haetaan vähän huonosti/liian myöhään apua, lääkitään itseä päihteillä tai ei sitouduta esim elinikäiseen lääkitykseen.
Ikäviä ovat kyllä mt-ongelmat, ja ne eivät ole mitään alemman kansan sairauksia vaan esiintyvät ihan yhtä lailla myös paremmissa piireissä - varakkailla tosin usein on sitten varaa hoitaa itseä esim yksityisillä lääkäreillä
sillä ensimmäisellä kirjoittajakin lienee joku mt-ongelma. useimmilla koiraihmisillä on.