Muita jotka haluavat aina miellyttää?
Minulle tulee aina paha mieli kun joudun sanomaan esim työssäni ei joillekin pyynnöille. Tunnen itseni ihan hirveäksi ihmiseksi ja pakenen sitä tunnetta esim ahmimalla... Vinkkejä miten tästä voisi päästä eroon..
Kommentit (6)
Tajuamalla sen että pilaat elämäsi.
kyllähän se miellyttämisen halu taitaa kummuta lapsuudesta, ainakin minulla.
Vastapainoksi pitää olla ihmisiä jotka eivät halua miellyttää, esim. minua vtuttaa jos joudun taipumaan jonkun muun tahtoon, tulee olo että olen tahdoton lapanen, minun ylitse on kävelty, jne.
Surullista nimittäin kun häntää jatkuvasti muille ihmiselle heiluttaa, se ei lopu ikinä.
Jatkuvalla miellyttäjällä on toimintaa ohjaava perususkomus väärä. Henkilö ajattelee, että on turvassa vain, jos kaikki pitävät hänestä. Uskomus on väärä ja johtaa lopulta uupumukseen. Kyseenalaistakaa tämä perususkomus. Ei ole vaarallista, vaikka kaikki eivät pidä sinusta. Opetelkaa vähitellen sanomaan ei ja huomaatte, että mitään katastrofia ei tapahdu. Teitä arvostetaan jämäkkyyden vuoksi.
Olen samanlainen ja se on todella raskasta. Varasin kirjastosta Johanna Pohjolan kirjan Vapaaksi miellyttämisestä. Toivon, että saan siitä kirjasta jotain vinkkejä.