Linssileikkaus uusiksi
Onko jollekin tehty uudestaan? Tai korjattu huono leikkaustulos laserilla jälkeen päin?
Kertokaas.
Kommentit (26)
Piti mennä lähemmäs 0, nyt on -1.5 ja -1.
Vierailija kirjoitti:
Onko sitä muka mahdollista korjata? Luulin että on pysyvää jos epäonnistuu.
En tiedä. Lääkäri väitti, että laserilla voisi korjata. Mutta on vanha prk-leikkaus takana.
Vierailija kirjoitti:
Arvoista -3.25 ja -2.75. Huono tulos.
Läskit ja rillipäät älkööt vaivautuko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvoista -3.25 ja -2.75. Huono tulos.
Saako tuosta mitään rahallista korvausta takaisin? Onko joku saanut?
Vierailija kirjoitti:
Läskit ja rillipäät älkööt vaivautuko.
Niin. Kaikki on vaikeampaa lasit päässä.
Siis jos lääkäri sanoo, että nollaan tähdätään ja toinen silmä on -1.5. ja toinen on -1. Ei ole lähellekkään nollaa.
Kukaan ei vastaa täälläkään. Yhtä hiljaista kuin Mehiläisessä.
Vierailija kirjoitti:
Siis jos lääkäri sanoo, että nollaan tähdätään ja toinen silmä on -1.5. ja toinen on -1. Ei ole lähellekkään nollaa.
Ei tuo nyt ole täysin onnistunut, mutta en ikinä lähtisi riskipitoiseen uusintaleikkaukseen noin pienillä miinuksilla.
Terv. omat lasit -5 ja -4,25.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu varmaan siitä, että uusintaleikkaukseen menneitä on tosi vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo nyt ole täysin onnistunut, mutta en ikinä lähtisi riskipitoiseen uusintaleikkaukseen noin pienillä miinuksilla.
Terv. omat lasit -5 ja -4,25.
Kyse olikin siitä, että tavoiteltiin nollaa. Minä halusin eroon kaukolaseista. Tämä oli tavoite.
Jos olisi ollut toiset tavoitteet, ne olisi pitänyt kertoa potilaalle, eli minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän?
Eikö sinulle kerrottu etukäteen, että ei voi mitenkään taata, että laseista pääsisi täysin eroon? Mitä mieltä toinen silmälääkäri (eri kuin leikannut lääkäri) oli leikkauksen onnistumisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän?
Ihan siksi, että uusintaleikkaus linssileikkauksen jälkeen on selvästi vaikeampi ja sisältää enemmän riskejä. Eikä silti voida taata täydellistä lopputulosta.
Oisko sulla käynyt niin että kun sulla on vanha prk-leikkaus takana, joka on ohentanut sarveiskalvoa, niin eivät ole osanneet laskea sulle oikeanlaisia linssejä.
Mulle nimittäin silmälääkäri sanoi, että jos olet joskus menossa linssileikkaukseen, niin muista sanoa että sulle on tehty Lasik-leikkaus. Että ne taittovirheen pitää laskea jotenkin eri tavalla tai osata ottaa huomioon. Muuten voi kuulemma käydä just noin. En ole siis menossa vielä varmaan vuosiin. mutta näin sanoi mulle silmälääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Koska sinä sairaalloisesti jankkaat ja jankkaat tätä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinulle kerrottu etukäteen, että ei voi mitenkään taata, että laseista pääsisi täysin eroon? Mitä mieltä toinen silmälääkäri (eri kuin leikannut lääkäri) oli leikkauksen onnistumisesta?
Tämä toinen oli hyvin kokenut lääkäri. Ei sanonut juuta eikä jaata onnistumisesta. Lääkärit ei yleensä sano negatiivista toisista lääkäreistä muutenkaan.
Ei kerrottu mitään. Leikannut kirurgi yritti saada minua jo viisi vuotta sitten kyseiseen leikkaukseen. Heillä oli silloin joku tosi vanha mittauskone. Sillä olisi tullut vielä huonompi tulos.
Se ärsyttää, kun ei kerrottu mitään. Eniten tietoa olen saanut Eiran sairaalasta kaihipuhelimesta hoitajalta. Pointsit sinne.
Vierailija kirjoitti:
Oisko sulla käynyt niin että kun sulla on vanha prk-leikkaus takana, joka on ohentanut sarveiskalvoa, niin eivät ole osanneet laskea sulle oikeanlaisia linssejä.
Mulle nimittäin silmälääkäri sanoi, että jos olet joskus menossa linssileikkaukseen, niin muista sanoa että sulle on tehty Lasik-leikkaus. Että ne taittovirheen pitää laskea jotenkin eri tavalla tai osata ottaa huomioon. Muuten voi kuulemma käydä just noin. En ole siis menossa vielä varmaan vuosiin. mutta näin sanoi mulle silmälääkäri.
Kysyin lääkäriltä, että tuonko leukkauspaperit vuodelta 2000. Ei tarvittu. Leikkaustulos on tullut siitäkin alas puolella.
Kerroin mittaushoitajalle, että on tehty prk-leikkaus. Sanoi kirjaavansa ylös.
Minua ei nyt yhtään lohduta, että ei ole onnistuttu laskemaan oikeanlaisia linssejä. Olisiko kokeneempi kirurgi osannut ottaa huomioon tämän?
Onko sitä muka mahdollista korjata? Luulin että on pysyvää jos epäonnistuu.