Olen nyt niin vieraantunut työelämästä, että en edes pyri sinne
Reilu vuosi työttömyyttä takana ja tuntuu todella kaukaiselta ajatukselta se, että työllistyisin johonkin. Ei mulla taida sittenkään olla mitään sellaista annettavaa tai osaamista mitä työpaikoilla tarvitaan.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen alkanut toistelemaan itselleni, että en enää osaa mitään ja kukaan ei minua palkkaa.
Juuri näin. Mietin välillä työhaastatteluja eikä mulla olisi niissä mitään sanottavaa, ei ainakaan mitään sellaista, jolla voisin erottua positiivisesti ja todistaa motivaationi.
Ap
Minä taas olen töissä ja en pääse pois. Vuodet vaan vierii ja olisi mukava tehdä muutakin kuin töitä. Tili karttuu pikkuhiljaa ja kymppitonneja jo säästössä mutta onko raha kaiken hukatun ajan arvoista?
Se on aina korvaan särähtävä, kun työnhakija itse sanoo, ettei ole osaamista ja annettavaa. Tuohan on asia, jonka arvio sitten potentiaalinen työnantaja. Suomi on kuitenkin puolillaan työpaikkoja, missä kovin suurta ennakko-osaamista ei edes edellytetä. Se että vahtii linjastolla viallisia marianne-karkkeja tai lounasravintolassa operoi tiskilinjastoa, ei nyt aivan hirveitä osaamisia ja pätevyyksiä vaadi. Kyllä ne työssä vaadittavat napit ja vivut pystytään kertomaan sitten työhön perehdytyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen töissä ja en pääse pois. Vuodet vaan vierii ja olisi mukava tehdä muutakin kuin töitä. Tili karttuu pikkuhiljaa ja kymppitonneja jo säästössä mutta onko raha kaiken hukatun ajan arvoista?
Et pääse pois? Sen kun irtisanoudut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se on aina korvaan särähtävä, kun työnhakija itse sanoo, ettei ole osaamista ja annettavaa. Tuohan on asia, jonka arvio sitten potentiaalinen työnantaja. Suomi on kuitenkin puolillaan työpaikkoja, missä kovin suurta ennakko-osaamista ei edes edellytetä. Se että vahtii linjastolla viallisia marianne-karkkeja tai lounasravintolassa operoi tiskilinjastoa, ei nyt aivan hirveitä osaamisia ja pätevyyksiä vaadi. Kyllä ne työssä vaadittavat napit ja vivut pystytään kertomaan sitten työhön perehdytyksessä.
Ja tähän mennessä nämä potentiaaliset työnantajat ovat arvioineet, ettei mua kannata kutsua edes haastatteluun. Eiköhän siitä voi tehdä jo tarvittavat päätelmät.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ai näitä paikkojako on valtavat määrät myös avoinna?
Minäkin olen alkanut toistelemaan itselleni, että en enää osaa mitään ja kukaan ei minua palkkaa.