Eläkkeelle jääminen ja mitä harrastuksia tai toimintaa olet keksinyt ajanvietteeksi?
Kommentit (9)
Siis et ole harrastanut mitään ennen eläkeelle jäämistä?
Kai sinä nyt itse tiedät mikä sinua kiinnostaa?
Jatkan vesijumppaa ja -juoksua kuten ennenkin ja lenkkeilen entistä enemmän.
Sinne tekemään hittejä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä mikä kiinnostaa mutta vertaistukea ja kannustusta sekä ideoita haen.
Ap. Itsellä on harrastus ja mietin että siitä mahdollisesti voisi kehittää myös pienen yrityksen. Mutta jää nähtäväksi.
Myynti olisi netissä ja markkinoilla.
Samaa hämmästelin aikoinaan itsekin. Tekemistä oli jo töissä käydessäkin mutta silloin oli vielä mies elossa. Olen laajentanut puutarhaa ja tehnyt ison kasvimaan, siinä riittää kivasti aamulla aikaisin tekemistä ja kuivana kesänä illalla kastelemista. Sato on erinomainen ja riittää säilöntään ja hillojen keittoon puutarhasta. Lisäksi luen ja kirjoitan paljon. Kirjoittaminen kuului jo työnkuvaan vuosikymmeniä joten se sujuu tuosta noin vaan. Asun maaseudulla ja liikkeelle lähden autolla pari kertaa viikossa. Kokkailen mielelläni ja kutsun ystäviä kotiini. Ok-talossa riittää tietty hommaa yksineläjälle jo puoleksi päiväksi. Ystäviä ja tuttuja on sopivasti kiva tavata, iltaisin luen sängyssä pari tuntia kirjoja ja aamulla heräilen aikaisin kun olen aamuvirkku ja sitten sauvakävelylle. Olen 75 v.
Jotain vähän erilaista kuin esim. lukeminen tai lenkkeily.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä mikä kiinnostaa mutta vertaistukea ja kannustusta sekä ideoita haen.
Ainakin minun tuntemani eläkeläiset ovat vain lisänneet vanhoihin harrastuksiinsa käyttämäänsä aikaa.
Meidän on vaikeaa tietää, mikä sinua kiinnostaa. Sekä aivojen, että kropan rasittaminen ovat molemmat vanhemmiten tärkeitä. Jos haluat yhdistää ne, ala vaikka suunnistamaan.
Lenkkeily, kuntosali, tanssitunnit, kielikurssit, ulkomaanmatkat, vapaaehtoistyö, puutarhanhoito, teatteri, ystävien tapaaminen... ihmettelen, miten olen joskus ehtinyt käydä töissä, kun nyt eläkkeellä on niin valtavasti kivaa ohjelmaa joka päivä.