Oletko vienyt auton renkaasi rengashotelliin?
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/9bd7020a-9731-43b3-9640-fb4ebeb9…
Minä en veisi koskaan. Minulla on onneksi lämmin autotalli jossa säilytän renkaita. Minulla on juuri uudet talvirenkaat vaihdettu, aion myydä vanhoja renkaita jos niistä jotain saa. Vaihdan itse renkaat.
Kommentit (42)
Käytän kyllä rengashotellia, mutta en missään nyrkkipajan hotellissa minäkään. Ja kotona on vain kylmä varasto, joten paremmissa olosuhteissa ne renkaat hotellissa on.
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, rengassetti 2600 euroa??? Kultaisia vanteitako tuo eukko käyttää? Ei helvetti. Hyvän UUDEN rengassetin saa alle 300 eurolla (Linglong).
Öööö, meilläkin autossa renkaat 295/35 R22 niin maksaahan ne. Köyhille tietenkin kaikki kallista.
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, rengassetti 2600 euroa??? Kultaisia vanteitako tuo eukko käyttää? Ei helvetti. Hyvän UUDEN rengassetin saa alle 300 eurolla (Linglong).
Mulla on ollut linglongia, radaria, nankangia ja montaa muuta edullista laatumerkkiä. Hyvänä pysyvät yhden ajokauden, sen jälkeen joko puolet pinnasta kulunut ja/tai rungot paskana. Halvimmat mahdolliset aluvanteetkin on ihan priimaa, eivät ole suoria/tasapainossa edes uutena. Jostain ihmeen syystä Michelin, Conti, Nokia, Goodyear ja joissain tapauksissa Hankook, ei ole ollut noita ominaisuuksia. Eikä auton mukana tulleissa orkkisvanteissakaan ole ollut heittoa vaikka vedetty monta sataa tonnia.
Tietty jos ajot on pelkkää koti-päiväkoti-citymarket väliä 15km päivässä, niin tuonhan vetää vaikka tyhjillä kumeilla.
Vierailija kirjoitti:
Käytän kyllä rengashotellia, mutta en missään nyrkkipajan hotellissa minäkään. Ja kotona on vain kylmä varasto, joten paremmissa olosuhteissa ne renkaat hotellissa on.
Yllättävän moni rengashotelli säilöö tavarat ulkosalla takapihalla tai kylmässä tupelleen täytetyssä merikontissa. Ei se hintaero ihan tyhjästä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööö, meilläkin autossa renkaat 295/35 R22 niin maksaahan ne. Köyhille tietenkin kaikki kallista.
Ostin omaani käytettynä Audin original 21" vanteet Michelinin uusilla kumeilla. Uutena yksi vanne maksais melkein 1500€ kappale (kysyin k autosta) ja siihen kumit päälle. Euroopan purkamoiltakin pyydetään vanteesta käytettynä 500€/kpl
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häkkivarastastossa
Pitäisi olla laitonta säilyttää häkkivarastossa.
Se onkin 🤗
-sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häkkivarastastossa
Se onkin 🤗
-sama
Saa säilyttää yhden rengassetin jos taloyhtiö ei kiellä käsittääkseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häkkivarastastossa
Mksi pitäisi? Mutta ei ole. Suositus on enintään yksi rangaskerta per huoneisto.
Vierailija kirjoitti:
Ovat olleet rengashotellissa kausisäilytyksessä monta vuotta.
Et ole siis moneen vuoteen nähnyt niitä, ovatkohan enää olemassakaan?
Vierailija kirjoitti:
Kian renkaita missään hiton hotellissa kannata säilyttää.
Eikö se ollut Kia niminen henkilö josta siinä puhuttiin?
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä on 300e rengassetin arvo käytettynä 50-100e, ajattelin vain, että mitä tuo kausisäilytys vaihtoineen maksaa?
Koska minulla on hiukan rahvaan renkaita arvokkaammat vanteet ja aidot nastarenkaat, niin säilytän niitä rengashotellin sviitissä
Okt ja talli, joten omissa käsissä ovat. Kerrostalossa kyllä käyttäisin hotellia ja rivarissa riippuu mahtuuko pihavarastoon.
Sähköauto on yksityisliisarilla ja kk-hintaan kuuluu myös renkaiden säilytys ja kausivaihdot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytä mulle uudet Suomen talveen hyväksytyt talvirenkaat 215-50-19 tai 235-40-20 koossa (cupran vakiokoot), niin ostan heti alle 300 eurolla.
Suomessa noista ehdottomasti 215/50 R19. Mielummin vielä kapeampi ja korkeampi profiili, jos löytyy rekisteriotteessa.
Parisen kymmentä vuotta olen jo rengashotellin palveluja käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ottaisi tuollaisia renkaita, jos autoon ei saisi kapeampia/korkeampiprofiilisia renkaita, jäisi koko auto ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häkkivarastastossa
Se onkin 🤗
-sama
Saa säilyttää yhden rengassetin jos taloyhtiö ei kiellä käsittääkseni.
Taloyhtiö ei voi yhden setin/talous säilyttämistä kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Koska minulla on hiukan rahvaan renkaita arvokkaammat vanteet ja aidot nastarenkaat, niin säilytän niitä rengashotellin sviitissä
🤣😂🤣
En maksa sellaisestakaan palvelusta joten säilytän renkaat omassa lämpimässä varastossa