Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko koskaan heränneet keskellä yötä siihen, että ulko-ovelta kuuluu koputus

Vierailija
06.11.2025 |

mutta oikeasti koputusta ei ole tapahtunut, vaan olet kuullut sen unessa? 

Itse havahduin viime yönä kovaan koputukseen, ja olin hetkessä täysin hereillä. Koputus oli voimakas ja olin täysin varma että olin sen oikeasti kuullut, mutta ei. 

Todella hämmentävä tunne. On tällainen joskus ennenkin tapahtunut, mutta siitä jo kauan aikaa. 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheetta olen kuullut. Paitsi kerran. Naapuri oli ollut kuulemma hädässä, en ottanut todesta, vaan käänsin kylkeä. Uskomatonta miten todenkuuloiselta ovikellokin voi unessa tuntua

Vierailija
22/34 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuss*t*na nukkuisit paremmin.

Voisiko olla tästä kyse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räjähtävän pään syndrooma.

Olen herännyt siihen, että ikkunaan koputetaan oikeasti. Oli tulla sköndät housuun. Asun neljännessä kerroksessa ja koputtaja oli talitintti.

Vierailija
25/34 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just vähän aikaa sitten heräsin siihen että joku koputti oveen. Kop kop. Lyhyt koputus, klo 3 aikaan yöllä. Ei näkynyt ketään, kun uskalsin ikkunasta katsoa. Ovelle en uskaltanut edes mennä. 

Vierailija
26/34 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelisin. Ylin kerros ja alaovessa koodit. Ampuisin muutaman kerran oven läpi ennen kuin päästäisin ketään sisään. Tuskin yrittäisivät uudelleen ainakaan välittömästi.

Tätähän tässä ei kysytty. Lue uudelleen.

Vierailija
27/34 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vuosia sitten ryyppäsin raskaasti, oli ihan normaalia että kaikenlaisia ääniä kuului milloin mistäkin. Raittiina ne jostain syystä lakkasivat.

Vierailija
28/34 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientalossa koviakin pamauksia kuuluu päivä- ja yölämpötilaerojen johdosta. Meillä mm. rakenteet paukahtelevat ajoin kovastikin. Samoin ikkunat. Liittyy näihin uudempiin isoihin laseihin, missä alumiinipokat, jotka laajenevat/kutistuvat. Ikkuna sitten toimii kuin rumpukalvo. 

Pauke käy juuri alkuyöstä, kun lämpötilan muutos "painuu" rakenteisiin. 

Vierailija
29/34 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen useasti unia, jotka tuntuvat todellisuudelta, mutta herätessäni tajuan, että untahan se olikin. Joskus, harvemmin tosin, on hetken joutunut kelailemaan, että tapahtuiko asiat oikeasti vai oliko se vain unta. Paras uni on sellainen, kun herää lauenneena housut täynnä mälliä.

Vierailija
30/34 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään ärsyttävänkin usein yläkerran akan rääkyessä rapussa, että mies tappaa sitä taas tmv. 

Hakkaa kaikkien ovia ja huutaa. 

Sitten tulee taas poliisit. Sitten lähtee jumpikumpi ehkä putkaan loppuyöksi. Sama show seuraavana viikonloppuna. 

Hoitaisivat asiansa päätökseen kerrankin. Vaikka toinen linnaan ja toinen sitten multiin. Ei niistä taida muulla tavoin koskaan eroon päästä. 

Vierailija
31/34 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi helvetin talitintit on ihan vi tu n sekaisin ja koputtelee yötä päivää. 

Vierailija
32/34 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ovikelloon. Mutta puoliso kertoikin että olin itse pieraissut ja siihen herännyt, mutta jostain syystä aivot oli luulleet ääntä ovikelloksi.

Jotenkin repesin täysin , kun luin tän 🤣 Kiitos😂

Vierailija
33/34 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jos koputtaisi niin avaisin ja kysyisin voinko auttaa teitä. Pesismaila ym löytyy jostain Kakkosasunnolla on jännää. Kerrostalossa tuli lappu luukusta. Käsin kirjoitettu että voitko palauttaa maton. Avasin oven ja lady oli katoamassa rappusiin. Kysyin mitä nyt. Sanoi että matto on tippunut parvekkeelle, kerroin että odottaa. Ei ollut mattoa, eikä maassa. Sanoin että voi, voi, voi. Ymmärsi.

Olikohan sillä bats in the belfry. Aina kannattaa auttaa naapuria kuitenkin.

Vierailija
34/34 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heräsin kerran siihen, että joku taputti mua jalkaan kolmesti, tap tap tap, mutta ei siinä ollut ketään. Seuraavana aamuna lapsi sanoi kuulleensa ääniä olohuoneesta yöllä. 

Oli pikkasen friikki olo jonkin aikaa. Ei ole kuitenkaan toistunut.

Ehkä joku vanha heila kuoli sinä yönä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan