Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko koskaan heränneet keskellä yötä siihen, että ulko-ovelta kuuluu koputus

Vierailija
06.11.2025 |

mutta oikeasti koputusta ei ole tapahtunut, vaan olet kuullut sen unessa? 

Itse havahduin viime yönä kovaan koputukseen, ja olin hetkessä täysin hereillä. Koputus oli voimakas ja olin täysin varma että olin sen oikeasti kuullut, mutta ei. 

Todella hämmentävä tunne. On tällainen joskus ennenkin tapahtunut, mutta siitä jo kauan aikaa. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koputusta mutta välillä herään selvästi kännykän viestiääneen ja kun alan katsoa viestiä niin ei sinne mitään ole tullut. 

Vierailija
2/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Ääni voi olla myös ovikellon pimpotus, kännykän merkkiääni, aseen pamaus. Onneksi niin ei käy kovin usein, koska herään aina sydän jyskyttäen ja kestää pitkään rauhoittua. Jotain outoja aivojuttuja.

Vierailija
4/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Ovikellon soittoonkin olen herännyt eikä ovella ollut silloinkaan ketään.

Kerran heräsin hakkaamiseen. Ovella oli kaksi poliisia. Toinen niistä kysyi: "Oletko juonut?" Vastasin: "Öö, en ole". Sitten ne meni pois.

Vierailija
5/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukki se siellä kolokuttaa! 

Vierailija
6/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henget ne siellä vaan koputtaa. Oven avaaminen ei ole suotavaa.

Vierailija
7/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen herännyt monestikkin.

Vierailija
8/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Ääni voi olla myös ovikellon pimpotus, kännykän merkkiääni, aseen pamaus. Onneksi niin ei käy kovin usein, koska herään aina sydän jyskyttäen ja kestää pitkään rauhoittua. Jotain outoja aivojuttuja.

Ted Bundy pyrkii sisään. . . .

Vierailija
9/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta ihan hereillä ja liikkeellä ollessa kuulin kerran kolme koputusta seinään. Kiersin talon ulkoapäinkin, ei ketään. Ei ollut oma koti vaan vuokralla ollut mökki.

Vierailija
10/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, mutta ihan hereillä ja liikkeellä ollessa kuulin kerran kolme koputusta seinään. Kiersin talon ulkoapäinkin, ei ketään. Ei ollut oma koti vaan vuokralla ollut mökki.

Se oli käpytikka. Ne kopsuttelee. Sit tintit tekee samaa.

Vierailija
11/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta monesti ovikelloon. Ja varmuudella tiedän ettei siellä kukaan käynyt soittelemassa. 

Vierailija
12/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Ovikellon soittoonkin olen herännyt eikä ovella ollut silloinkaan ketään.

Kerran heräsin hakkaamiseen. Ovella oli kaksi poliisia. Toinen niistä kysyi: "Oletko juonut?" Vastasin: "Öö, en ole". Sitten ne meni pois.

Ruma tapa herättää lyömällä toista. Tuli paha mieli.

Vierailija
13/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja erään kerran perheemme kissatkin havahtuivat siihen. Tiesin siitä, kun kaikki tulivat makkarin ovella silmät lautasen kokoisina ja sitten  alkoi ulko-oven tuijotus. Ei siellä kuitenkaan ketään ollut - kissatkin kävivät tarkistamassa. Kaikenlisäksi oli talvi ja illalla oli satanut tuoretta lunta: ei ollut maassakaan jälkiä. Koputus oli ihmismäinen, joten olen sulkenut pois mahdolliset linnut. En tiedä vieläkäänn mistä oli kyse, mutta kissojen reaktio kertoi, että hekin olivat kuulleet ja pitivät tilannetta vähntään outona. Normaalisti eivät tulleet ilmoittamaan, jos joku ihminen tuli ovelle koputtamaan tai edes soittamaan ovikelloa. 

Vierailija
14/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ovikelloon. Mutta puoliso kertoikin että olin itse pieraissut ja siihen herännyt, mutta jostain syystä aivot oli luulleet ääntä ovikelloksi.

Vierailija
15/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta olen herännyt siihen kun herätyskello joka oli vain unta soi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä