Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on elintarviketyöntekijän työ (tehtaassa)?

Vierailija
05.11.2025 |

Millaista on elintarviketyöntekijän työ (tehtaassa)?

Minkälainen palkka? 

Onko työ stressaavaa? 

Muuta?

Onko kellään kokemusta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalapalkka-ala, jossa 99% työpaikoista on surkeaa vuokratyötä.

Vierailija
2/3 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työskennellyt elintarvikealan tehtaissa tuotannossa työnteijänä, mutta olen töissä yrityksessä joka toimittaa niihin koneita, joten siksi vierailen niissä usein. Sanoisin, että sillä on iso merkitys, mitä tehtaassa valmistetaan, nimittäin se vaikuttaa työpaikan hajuun.

Sulatejuustotehtaassa haisee karmealta. Jos taas pakataan vaikka hilloja tai vaikkapa marjapuuroa, tuoksu on hyvä. Jotkut valmisruokatehtaat tuoksuvat ihan hyvältä myös, ainakin jos sattuu olemaan nälkä. Coca colan tuotannon liepeillä tuoksuu ihanalta (se tehdään tiivisteestä, johon vain lisätään Suomessa vesi ja pullotetaan). Yleisesti ottaen joka paikassa on kosteaa ja meluista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse elintarviketyöntekijä. Oma työ on linjastotyötä. Teen samaa nopeatempoista liikennettä koko päivän. Työ on käytännön fyysistä työtä. Ei stressaa, työt jäävät työpaikalle. Teen pelkkää aamuvuoroa ja nettopalkka oikealla veroprosentilla n. 1600€.

Työ on monesti sesonkiluonteista ja vuokrafirmojen kautta. Jos onnistuu pääsemään johonkin ison yhtiön tuotantoon omille kirjoille (esim, Fazer, Atria, Saarioinen, Hk ja Valio) ihan mukavaa stressitöntä hommaa, edes vähän paremmalla palkalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme