Mikä mun meikkaamisessa menee pieleen aina?
Käytän kasvoillani rasvauksen jälkeen poskipunaa ilmettä piristämään, vähän väriä huuliin ja harjaan kulmakarvat ojennukseen.
Kokeilin taas pitkästä aikaa peittää hieman silmänalusia, käytin mustaa ripsiväriä ja lopputulos oli kylmä ja tyly. Vinkistä viisastuneena ostin ruskean ripsivärin. Joo ok väri on hillitympi, mutta ei tullut onnistunutta piristystä ilmeeseen noinkaan.
Tuntuu kuin näyttäisin meikatulta mieheltä. Pitääkö vain luovuttaa vai mitä vielä kokeilla?
Mun silmäluomet on hieman eripariset ja ripsari korostaa niitä. Haluaisin vähän laittautua tuleviin juhliin, mutta nämä kokeilut nyt ei oikein vakuuta.
Kommentit (27)
Taivutatko ripset ennen ripsarin laittoa? Onko kasvoillasi punoitusta? Tasainen ihonväri on kyllä tärkeä. Pelkkä poskipuna saa helposti näyttämään juopolta tai sairaalta, jos ei ole täydellistä ihoa. Osaatko häivyttää poskipunan? Häivytys on monen suomalaisnaisen ongelma.
Unohda se kajal alaluomilta, vaikka joku sitä ehdottikin. Yli 35-vuotiaan ei pidä tehdä alarajausta mieluusti enää ollenkaan eikä ainakaan kynällä. Silmäluomille kannattaa laittaa pohjustajaa, vaikka et laittaisikaan luomiväriä. Kirkastaa ilmettä ja suojaa ripsarisotkuiltakin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kokeilla silmien alle vähän tummempaa meikkivoidetta, se tosi vaalea voi tuoda esiin kylmällä tavalla silmiä. Kokeile laittaa heleää valkoista ihan vähän silmien sisänurkkiin ja tee rajaukset hennosti silmien ulkonurkista hieman ylöspäin kaareviksi. Näillä voisi saada jo hyvän alun.
Kannattaa myös vain testailla erilaisia tapoja meikata, joillekin sopii toinen ja toiselle toinen. Olen huomannut, että jos pistän poskipunaa aivan pikkuisen nenän päähän, niin sekin jo tuo kasvoja eloon.
Ja aivan tärkein on kosteusvoide! Paljon paljon kosteutta, se tekee heleän näköiseksi :)
Kiitos! Mä nyt en enää sooloile tässä viidakossa yksin vaan Sokokselle kysymään oikeita sävyjä. Sitten taas vähän harjoitellaan.
Mä en ole ikinä osannut käyttää poskipunaa, sen kanssa näyttää jotenkin keinotekoiselta pelleltä. Ja kun on mittarissa yli 45 vuotta, niin silloin vahva meikki saa näyttämään drag queenilta, eli mieheltä, jolla on meikki naamassa.
Meikkivoiteen sävy on tosi tärkeä. Liian tumma tekee kasvot likaisen ja nuhruisen näköiseksi. Liian vaalea taas kalmankalpeiksi ja vanhentaa. Myös se, taittaako ihonsävy lämpimään vai kylmään on tärkeää. Mulla esim. on kesälle ja talvelle eri meikkivoiteet ja syksyllä ja keväällä sekoitan noista kahdesta välisävyn. En ikinä osta meikkivoidetta netistä vaan aina myymälästä myyjän kanssa etsin sopivan sävyn.
Meikkivoiteen alle lisäksi pohjustusvoide, niin pysyy meikki kauniimpana ja paikoillaan. Puuteria vain hyvin kevyesti tai ei ollenkaan, puuteri vanhentaa jos menee ryppyihin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole ikinä osannut käyttää poskipunaa, sen kanssa näyttää jotenkin keinotekoiselta pelleltä. Ja kun on mittarissa yli 45 vuotta, niin silloin vahva meikki saa näyttämään drag queenilta, eli mieheltä, jolla on meikki naamassa.
Joo se voi mennä yli, mutta mä olen senkin suhteen hyvin maltillinen. Pyrin aina hyvin luonnolliseen lopputulokseen ja siltikin siinä on kaikki jotenkin pielessä. Nyt alkaa tuntumaan, että se värisävy vain on mulle väärä meikkivoiteessa ja se jo tekee paljon.
Onko poskipunan sävy oikea? Liian oranssi tai korallinen sävy ei sovi, jos olet muuten viileää tyyppiä!
Ripset voi värjäyttää, niin et välttämättä tarvitse ripsiväriä jos se ei tunnu omalta. Kulmat siistitään ja tarvittaessa värjätään tai meikataan. Meikkipohjaksi kasvoille joku esim. BB-voide tai sävyttävä päivävoide. Tasoittaa ihon sävyä ja tuo kuulautta kasvoille. Poskipunaa sopivasti ja huuliin vaikka huulikiilto.