Mikä mun meikkaamisessa menee pieleen aina?
Käytän kasvoillani rasvauksen jälkeen poskipunaa ilmettä piristämään, vähän väriä huuliin ja harjaan kulmakarvat ojennukseen.
Kokeilin taas pitkästä aikaa peittää hieman silmänalusia, käytin mustaa ripsiväriä ja lopputulos oli kylmä ja tyly. Vinkistä viisastuneena ostin ruskean ripsivärin. Joo ok väri on hillitympi, mutta ei tullut onnistunutta piristystä ilmeeseen noinkaan.
Tuntuu kuin näyttäisin meikatulta mieheltä. Pitääkö vain luovuttaa vai mitä vielä kokeilla?
Mun silmäluomet on hieman eripariset ja ripsari korostaa niitä. Haluaisin vähän laittautua tuleviin juhliin, mutta nämä kokeilut nyt ei oikein vakuuta.
Kommentit (27)
Katso youtubesta ali andreean tutorialit
Hän on ammattimeikkaaja
Kaikilla kai on silmän alue eriparia. Toinen kulmakarva ylempänä. Tai niillä joilla on vielä omat kulmakarvat. Käy emotionissa vaikka kysymässä mitä sun kannattaisi ostaa. Tai varaa ihan kosmetologille aika. Nuo youtube videot on kans hyvä vinkki. Kokeilua vaatii ja usean tuotteen ostamista että löytää sopivan.
Kaikille meille ei sitä meikkiä vaan löydy mikä itseä miellyttäisi.
Aika harvan ihmisen nassu näyttää hyvältä, jos meikkipohja jätetään kokonaan väliin ja vähän vaan huitaistaan väriä johonkin.
kokeile eri tyylejä. kokeile esim. luomiväriä kulma karvoihin asti yhdellä värillä (joku beige. tai vaalean ruskea. ja kato miltä näyttää ja vain ripsiväri. laita pohjalle joku kosteusvoide ja päälle meikkivoide.
jos silmät ei ole sun kaunein piirre älä meikkaa niitä ,vaan korosta just huulia jos ne kauniit.
katso vaikka super dacop kanavaa jossa juontajalla kivoja silmämeikki tyylejä.
tutorial ja make-up tulee tubesta paljon ohje videoita.
Älä laita ripsiväriä alaripsiin. Käytä sen sijaan kajalia.
Meikkaat väärän pään.
KOkeile laihtumista ja sitte meikit naamaan,.
Vierailija kirjoitti:
Meikkaat väärän pään.
KOkeile laihtumista ja sitte meikit naamaan,.
Sinulta voisi vaihtaa koko pään.
Väärät värivalinnat. Jos et ole tottunut meikkaamaan, niin sitä joutuu vähän harjotella.
Onko meikkivoide liian vaalea?
Meikkaaminen on yllättävän vaikeaa, jos ei ole perinteisen kauniit kasvot ja, jos haluaa oikeasti kaunistaa itsensä. Itsekin olen meikannut viikottain n. 15 vuoden ajan ja silti on sekä niitä päiviä, jolloin näytän meikattuna hyvältä että niitä, jolloin teen vahingossa jonkun pienen virheen ja lopputulos on vahanaamainen äksyn näköinen täti.
Katso tosiaan niitä tutoriaaleja. Ja käytä juhlapäivänä niin paljon aikaa meikkiin, kun ehdit niin sinulla on aikaa tarvittaessa pyyhkiä epäonnistunut lopputulos pois ja meikata uusiksi
Jos et yleensä käytä ripsiväriä niin ilme voi näyttää alkuun tylyltä. Eli tottumiskysymys. Lisäksi sulla varmaan liian vaalea peitevoide ja se korostaa ripsivärin kanssa ilmeen kovuutta. Kulmat kannattaa myös muotoilla ja laittaa väriä jos on kovin vaaleat.
Niin onko sulla joku meikkivoide vai pelkkä kosteusvoide vaan?
Kiitti paljon hyvistä vinkeistä ja jonkin tutoriaalin katsoinkin, mutta työmäärä kyllä yllättää ja kuinka monia eri meikkejä ja siveltimiä täytyisi olla. Olen 45v ja tosiaan koitan vähän opetella tässä.
Meikkivoiteen hankin hieman ihonväriäni vaaleamman silmänalusten peittämiseksi ja käytän sitä hyvin maltillisesti sormilla levittäen. Koko naamaa en käy läpi, kun pelottaa sibeliusten korostuminen. En voi käyttää kajalia, koska leviää pitkin poskia ja ripsaria en edes yritä alaripsiin. Poskipunan osaan mielestäni asetella oikein.
Minua meikki vanhentaa. Mielummin ilman.
Vierailija kirjoitti:
Jos et yleensä käytä ripsiväriä niin ilme voi näyttää alkuun tylyltä. Eli tottumiskysymys. Lisäksi sulla varmaan liian vaalea peitevoide ja se korostaa ripsivärin kanssa ilmeen kovuutta. Kulmat kannattaa myös muotoilla ja laittaa väriä jos on kovin vaaleat.
Niinpä, voi hyvinkin olla tottumiskysymys, mutta ruskea ripsari tosiaan vaikutti hieman lempeämmältä. Kulmat pidän muotoiltuna ja niissä on oma väri luonnostaan jota vähän vahvistan ja mielestäni on minulle sopiva. No tähän olen tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Kiitti paljon hyvistä vinkeistä ja jonkin tutoriaalin katsoinkin, mutta työmäärä kyllä yllättää ja kuinka monia eri meikkejä ja siveltimiä täytyisi olla. Olen 45v ja tosiaan koitan vähän opetella tässä.
Meikkivoiteen hankin hieman ihonväriäni vaaleamman silmänalusten peittämiseksi ja käytän sitä hyvin maltillisesti sormilla levittäen. Koko naamaa en käy läpi, kun pelottaa sibeliusten korostuminen. En voi käyttää kajalia, koska leviää pitkin poskia ja ripsaria en edes yritä alaripsiin. Poskipunan osaan mielestäni asetella oikein.
Suosittelen hankkimaan ihosi sävyisen meikkivoiteen, ei vaaleampaa niin kuin kerroit nyt olevan. Silmänalusille voi ostaa halutessaan erikseen peittävämmän peitevoiteen. Ylipäätään meikkipohja kannattaa tehdä huolella eikä skipata.
Kannattaa kokeilla silmien alle vähän tummempaa meikkivoidetta, se tosi vaalea voi tuoda esiin kylmällä tavalla silmiä. Kokeile laittaa heleää valkoista ihan vähän silmien sisänurkkiin ja tee rajaukset hennosti silmien ulkonurkista hieman ylöspäin kaareviksi. Näillä voisi saada jo hyvän alun.
Kannattaa myös vain testailla erilaisia tapoja meikata, joillekin sopii toinen ja toiselle toinen. Olen huomannut, että jos pistän poskipunaa aivan pikkuisen nenän päähän, niin sekin jo tuo kasvoja eloon.
Ja aivan tärkein on kosteusvoide! Paljon paljon kosteutta, se tekee heleän näköiseksi :)
Älä meikkaa.