Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todella tyhmä kysymys lennon lähtöselvityksestä

Vierailija
03.11.2025 |

Olen lentänyt viimeksi joku 8v sitten ja nyt varasin lennot. Sain meno- ja paluulennon varausnumerot sähköpostiin. Voinko tehdä lähtöselvityksen tiskillä Helsinki-Vantaalla vai pitääkö se tehdä automaatilla? Pois tullessa varmaankin lähtö maassa sitten tiskillä kun paluulennolla on mukana koira joka menee ruumaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siellä nykyisin oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin automaatti. 

Vierailija
2/7 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä lähtöselvityksen netissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä netissä, automaatissa tai tiskissä.

Näin ainakin finskillä

Vierailija
4/7 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

lensin keväällä TUlla oan ainoa vaihtoehto oli silloin tiski. Harvinaista varmaan, mutta mahdollista.

Vierailija
5/7 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lähtöselvitys kotona puhelimella mahdollisimman aikaisin, niin et jää lennolta jos ovat ylibuukanneet.

Vierailija
6/7 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä varasit lentosi.

Nykyään yleensä tehdään puhelimella eli lentoyhtiön omalla appilla. Sitten qr-koodi vain skannataan puhelimesta lähtöporteilla ja mennessä turvatarkastukseen. Jotkut lentoyhtiöt jo siirtyneet täysin näihin sähköisiin lähtöselvityksiin

Vierailija
7/7 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin tapa ainakin Finnairilla on ladata sovellus ja tehdä sitä kautta lähtöselvitys. Se aukeaa yleensä 36 tuntia ennen lähtöä. Se kannattaa tehdä mahdollisimman aikaisin, itse olen päässyt usein varapoistumisriville, jossa tilaa paremmin. Koiran joudut tuomaan tiskille.