En uskaltaisi ottaa taksia yksin
Edes Taksi Helsinkiä.
En tiedä mitä teen, jos on pakko.
Kommentit (22)
Minä käytän uberia ja sinne taltioituu kuka taksia ajaa ja kaikki tiedot niin että puolisokin voi seurata missä taksini menee ja minä jos olen lapselle tilannut taksin näen missä menee. Äppi kertoo kaiken. Tavallisella taksilla ei uskaltaisi matkustaa..
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän uberia ja sinne taltioituu kuka taksia ajaa ja kaikki tiedot niin että puolisokin voi seurata missä taksini menee ja minä jos olen lapselle tilannut taksin näen missä menee. Äppi kertoo kaiken. Tavallisella taksilla ei uskaltaisi matkustaa..
uberia ei käytä kukaan täysijärkinen.
Taksiala on ihan hämärä nykyään, on pimeitä takseja ja taksikuskeina usein jotain kielitaidottomia, liekö edes ajokorttia näillä.
Olen onnistunut välttämään taksin käyttöä Suomessa jo useita vuosia. Oliko tämä taksiuudistuksen tarkoitus?
Uber tai Bolt. Ja käytän kyllä Taksi Tamperettakin sovelluksella.
Vierailija kirjoitti:
Taksiala on ihan hämärä nykyään, on pimeitä takseja ja taksikuskeina usein jotain kielitaidottomia, liekö edes ajokorttia näillä.
Ei vaan parempi kuin ennen. Boltin ja Uberin myötä taksista on tullut kilpailukykyinen vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Teet näin. Kuva rekkarista ja taksiluvasta kuvineen. Lähetät ne jollekulle ja kerrot, että näin teet eli niitä ei voi puhelimesta poistaa. Tai voi, mutta ne on tallessa.
Jos kuski loukkaantuu, seuraava taksi.
Ei ole laillista vaatia kuvattavaksi. Niissä on henkilötiedot. Sitten "lähdetään suoraan kamarille", jos tuon teet. Sama juttu, kun otat taksin, eikä sulla ole rahaa maksaa kyytiä.
Vierailija kirjoitti:
Niiden kyyti kehnoa ja palvelusta ei ole tietoakaan. En käytä.
Käytän vain taksi Helsinkiä ja Lähitaksia, niihin voi luottaa ja palvelu pelaa.
Mieskuskeja ei saa varoa, tai on palstan miesmammojen mukaan harhainen ja ennakkoluuloinen miesvihaaja.
Minulla on sama ongelma, en uskalla käyttää taksia, taksi uudistuksen jälkeen. Minullle on sattunut niin paljon törkeää ajotaidottomuutta, ja tahallista liikennetikkomusta, että vaikka seassa on hyviäkin kuskeja, niin luottamus on mennyttä. Harmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö jonkun tulla avaamaan sulle ovi vai mitä palvelua tarvitset? Minulla ei ole mitään valittamista ja käytän useamman kerran viikossa.
eri
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Mutta silti en ota koskaan yksin ollessani taksia lennosta, vaan tilaan sen. Näin jää tiedot ylös ja kuljettaja tietää sen. Vaikka seisoisin taksin vieressä, en ota sitä, vaan menen nurkan taakse tilaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö jonkun tulla avaamaan sulle ovi vai mitä palvelua tarvitset? Minulla ei ole mitään valittamista ja käytän useamman kerran viikossa.
eri
Ilmeisesti sulle ei ole merkitystä sillä, että kuljettaja tulee sillä tekemällään työllä halutessaan kunnolla toimeen tai osaa muuttaa reittiä, jos on ruuhka-aika tai asiakas toivoo käytettäväksi jotakin reittiä. Kiva lisä palveluun on myös se, että kuljettaja tervehtii asiakasta ja avaa oven.Lisäksi Über ja Bolt ovat ulkomaalaisomisteisia yrityksiä, esimerkiksi TaksiHelsinki ja Lähitaksi kotimaisia.
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Mutta silti en ota koskaan yksin ollessani taksia lennosta, vaan tilaan sen. Näin jää tiedot ylös ja kuljettaja tietää sen. Vaikka seisoisin taksin vieressä, en ota sitä, vaan menen nurkan taakse tilaamaan.
Lennosta ottamisessa on kaikista suurin riski. Toki nykyisin esimerkiksi TaksiHelsingillä on tuotesuojattu taksikupu, joten sen autot tunnistaa kauempaakin. Siltikään en suosittelisi lennosta ottamista, koska silloin tilauksesta ei jää mitään faktaa kenellekään. Toki ajon jälkeen tulee kuitti, josta pitäisi näkyä kuljettajan ja auton tiedot, mutta aina näin ei ole, eivätkä vieläkään kaikki kuljettajat tarjoa kuittia oma-alotteisesti.
Ex-mies jätti kamapäissään tuntemattomille teille. Otin lennosta taksin. Taksi vei kotiin perille ilman maksua.
Vierailija kirjoitti:
Kovanen, ratkaisu ongelmaan.
No ei ole Kovanenkaan enää hyvä, jos on koskaan ollutkaan. Fiksutaxi/Cabonlinesewkoilu vienyt viimeisenkin uskottavuuden.
Teet näin. Kuva rekkarista ja taksiluvasta kuvineen. Lähetät ne jollekulle ja kerrot, että näin teet eli niitä ei voi puhelimesta poistaa. Tai voi, mutta ne on tallessa.
Jos kuski loukkaantuu, seuraava taksi.