Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran uskaltaa laittaa nettiin myyntiin tavaraa, ettei lasketa yrittäjäksi?

Vierailija
02.11.2025 |

Mulla on kaikenlaista pikkutavaraa myynnissä vintedissa, ostanut joskus suuria korueriä konkurssiloppuunmyynneistä mm. Ovat uusia ja pakkauksissaan.  Jotain käytettyä vaatetta on myös ja omatekoisia käsitöitä.  Yli 700 tavaraa tälläkin hetkellä myynnissä

Nyt on alkanut pelottaa, että verottaja iskee kiinni. Kuinka suuri vaara on, että huomaavat tai joku ilmoittaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo on ihan selvästi yrittämistä joskin pienimuotoista. Valitettavasti Suomi on niin paska, että tuo sinun aktiivisuutesi pitäisi periaatteessa tuhota verottamalla sut itkuasteelle.

Itse valinnut olla tekemättä enää mitään. Tää maa täys paskaläjä.

Vierailija
2/8 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo on ihan selvästi yrittämistä joskin pienimuotoista. Valitettavasti Suomi on niin paska, että tuo sinun aktiivisuutesi pitäisi periaatteessa tuhota verottamalla sut itkuasteelle.

Itse valinnut olla tekemättä enää mitään. Tää maa täys paskaläjä.

Joskus mietin yrityksen perustamista, mutta se olisi niin pienimuotoinen, että ei pärjäisi. Ja enkä saisi enää työmarkkinatukea enkä varmaan asumistukeakaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on jo toiminut 20 vuotta yrittäjänä ja haluaa myydä lapsuudestaan saakka kertynyttä harrastemateriaslia sekä kodin tavaroita?

Minulla on soittimia, auton osia, moottoripyörän osia, sekalaista kodin tavaraa vanhempien ja appivanhempien peruja, kirkoja, äänilevyjä...

Noiden siirtäminen yritystoiminnan allekaan ei ole ihan yksinkertaista, teininä ostetusta kitarasta ei tietenkään ole ostokuitteja...

Vierailija
4/8 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on jo toiminut 20 vuotta yrittäjänä ja haluaa myydä lapsuudestaan saakka kertynyttä harrastemateriaslia sekä kodin tavaroita?

Minulla on soittimia, auton osia, moottoripyörän osia, sekalaista kodin tavaraa vanhempien ja appivanhempien peruja, kirkoja, äänilevyjä...

Noiden siirtäminen yritystoiminnan allekaan ei ole ihan yksinkertaista, teininä ostetusta kitarasta ei tietenkään ole ostokuitteja...

Eikö yrittäjä kuitenkin voi myydä ihan omaa käyttötavaraansa kirppareilla samalla tavalla kuin muutkin ihmiset?

Vierailija
5/8 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pane ilmo kaupan ilmotaululle.

Vierailija
6/8 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pane ilmo kaupan ilmotaululle.

Sitä kautta ei kyllä osta kukaan mitään. Lukeeko niitä ilmoituksia edes kukaan ikinä?

Vierailija
7/8 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa yksityiskäytössä olleiden tavaroiden myynti on kylläkin eri asia kuin jos olet ostanut tavaraa halvalla vain myyntitarkoitusta varten ja myyt ne vielä voitolla, se on yritystoimintaa ja voitosta pitäisi maksaa verot.

Vierailija
8/8 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun myyt yksityishenkilönä omassa käytössäsi olleita tavaroita halvemmalla kun mitä olet aikanaan ne ostanut, niin siitä ei tarvitse maksaa mitään veroja. Niitä ei tarvitse eikä kannata siirtää yritystoiminnan nimiin.

Jos myyt jotain perintönä saamaasi, niin silloin niistä myynneistä pitää tarvittaessa joko oikaista perintöverotusta mikäli saat myymällä enemmän kun omaisuuden arvoksi on perukirjassa määritelty, tai sitten maksaa veroja myyntivoitosta. Sitäkään myyntiä ei kuitenkaan kannata tehdä yrityksen nimissä, vaan verotuksellisesti sulle on parempi myydä omissa nimissäsi.