Mitä te oikein tilaatte sieltä Temusta?
Käsitykseni mukaan vaatteet on huonolaatuisia ja myrkyllisiä kuten kaikki muukin tavara siellä suurinpiirtein?
Pitäisikö ihan lailla kieltää että ei tilata Temusta Suomeen, että pysyy kaupat täällä pystyssä ja ei hukuta ongelmajätteisiin?
Tokmannikin voisi lopettaa sen akryylipa*kan suoltamisen markkinoille, oikeaa villaa/puuvillaa/pellavaa ja voin maksaa enemmän.
Pitäisi ihan uusiksi ajatella kulutustottumukset, että Suomi pysyy pystyssä ja maailma pelastuu. Hyvää mutta vähemmän, ja kierrätetään laatutavaraa.
Kommentit (32)
Esimerkiksi askartelu tarvikkeita. Istun nyt kahdeksan vuotta vanha huppari päällä, tilattu wish nimisestä kiinalaisesta verkkokaupasta. Mutta hyvä tietää Kiinasta saa huonolaatuisia vaatteita
Halpa elektroniikka, kuten ledilamput, aurinkopaneelit, varavirrat, on siellä ylivoimaisesti halvinta. Ja laadukkaampaa kuin Tokmannilla tai Puuilossa.
Myrkyllisyydestä jankuttaminen on median propagandaa.
Vierailija kirjoitti:
Painu kuuseen siitä määräilemästä.
Et vastannut kysymykseen? Mitä niin mahtavaa sieltä saa, että kannattaa tilata? Vai hamstraatteko halpaa tavaraa ihan huvikseen?
Halloween-koristeet tilasin viimeksi. Myös pari mattoa olen tilannut, nimikoituja pyyhkeitä, askartelu- ja ompelutarvikkeita. Ei eroa mitenkään kivijalkakauppojen tuotteista eikä yhtään sen huonolaatuisempia.
En niin dementiksi kyllä ole tullut, että jotain täyrsin tarpeetonta ja jopa myrkyllistä ja paloturvatonta rojua alkaisin tilata säkkikaupalla Kiinasta.
Suomi oli sotien jälkeen köyhä ja niiltä ajoilta on varmaan periytynyt tämä turhan romun kerääminen, että tuntisi, että olen minä nyt menestynyt, kun on 16 pahvista -varokaa vihaista koiraa -kylttiä pihamaalla.
Minä yritin toissapäivänä tilata temusta Joel Hokan mutta sitten siihen tuli että se on juuri tällä hetkellä loppuunmyyty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vastannut kysymykseen? Mitä niin mahtavaa sieltä saa, että kannattaa tilata? Vai hamstraatteko halpaa tavaraa ihan huvikseen?
Sinulle ei kannata vastata. Tuollaiset tyypit vaan odottaa, että pääsee haukkumaan ostipa mitä hyvänsä.
- eri
Kaikkea tarpeellista jotka ovat Suomen myymälöissä 5 kertaa hinnakkaimpia.
Kaikki kympit on arvokkaita. Vielä on vapaus ostaa mistä haluaa.
Tilaan ihan kaiken mitä tarvitsen mm. kotitaloustarvikkeet, vaatteet, harrastusvälineet, elektroniikkaa, autonosia. Tilaisin myös ruuat jos se olisi mahdollista ja kuulemma kohta se on tätä päivää.
Kännykän kuoret, lompakot, pienet laukut, reput. Eräjormailuun sieltä saa kaikkea sälää ja varaosia kaikkiin laitteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, ja tilaan Temusta vain harvoin täsmäostoja. Kun ensin olen tsekannut paikallisen hintatason (kivijalkamyymälät, suomal verkkokaupat), ja todennut, että
a) kyseistä tuotetta ei löydy
b) tuote on paljon kalliimpi
c) tuotteen hankkiminen on hankalampaa ja kuluja tulee liikaa
Kissojen pahviset raapimispuut, maksavat liikaa lemmikkikaupoissa. Tietokonereppu, avainkotelo, sukkia jne.
Vierailija kirjoitti:
Myrkyllisyydestä jankuttaminen on median propagandaa.
Tavallaan on, mutta se koskee myös esim. Prismassa myytäviä ftalaatti-pitoisia tuotteita. Eli myrkkyjä voi ostaa suomikaupoistakin, kun maksaa ekstraa. Ei ole Temun yksinoikeus.