Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään enää pöytäkoneita/läppäreitä?

Vierailija
01.11.2025 |

Jotenkin olen luulossa, että kaikki käyttävät pääasiassa puhelintaan kaikkeen.

75 vuotiaalla isälläni on toki myös tabletti, kun siinä on isompi ruutu. Mutta ei hänkään taida enää käyttää edes läppäriä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelimellako töitä tehdään?

Ei vaan käsillä. Hyödyttömät on erikseen.

Paljonko sinä "hyödyllinen" olet tälle yhteiskunnalle rahaa tuottanut elämäsi aikana?

42 kertaa noin 45 000€ kertaa 28% ja siihen lisäksi työeläkkeen verot.

Paljonkos itse?

Merkittävästi enemmän. 

Vierailija
22/47 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on itse kasattu pöytäkone Fractal Design R4 kotelossa, ja toinen täysin palvelinkäytössä oleva kone samanlaisessa kopassa. Olohuoneessa on erillinen pöytäkone, mikä on kytketty telkkariin. Tuota tulee käytettyä, kun haluan surffailla netissä olohuoneessa ja käyttää isoa tv:tä näyttönä, ja ihan kivaa tuolta on katsoa leffoja. Äänet tulevat ulos suht vanhojen stereoiden kautta.Lisäksi on vielä pari jämäosista kasattua konetta, näillä ei sen ihmeempää käyttöä ole, mutta tuli joskus kasattua, kun ylimääräiset kopat oli varastossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pöytäkone ja ipad, työkoneena läppäri. Iphonella ei onnitu mikään oikea tekeminen, kun on niin pieni (midi)

Vierailija
24/47 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on läppäri, ollut vuosikausia, ostin aikanaan opintoja varten. Toimii nykyään telkkarina sillä en omista enkä ole kokenut tarvitsevani erikseen telkkaria kun on tuo läppäri. Riittää ihan hyvin satunnaiseen dokkarin katsomiseen. Muuten en juuri käytä, joskus harvoin jos joudun kirjoittamaan jotain pidempää tekstiä niin kirjoitan mielluummin läppärillä kun kännykällä, mut aika harvoin on siihenkään tarvetta. 

Lisään vielä että duunissa toki käytän sekä pöytäkoneita että läppäreitä, mut vastasin tähän nyt täysin oman vapaa-ajan kautta ja omien laitteiden, en työni ja työpaikkani.

Vierailija
25/47 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Eihän puhelimella pysty tekemään a) yhtään b) mitään järkevää. Itse käytän puhelinta tähän turhanaikaiseen netin pläräämiseen, kamerana ja yhteydenpitoon, tablettia kirjojen lukemiseen ja läppäriä/pöytäkonetta kaikkeen oikeaan tekemiseen.

Vierailija
26/47 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa pöytätietokonehullu... sanoisinko poikalapsihullu myös, niin sairaita sun jutut on ollut. Pysy poissa palsalta.

Vierailija
27/47 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läppärillä teen kaiken, puhelin on leikkimistä varten. Luurin pienen pieneltä näytöltä en ala tihrustamaan, ja yhdellä sormella yrittämään tehdä tekstiä. Läppäriin otan ethernetkaapelilla netin suoraan seinästä, toimii varmasti ja nopeasti. Televisio on sitten omassa seinäpistokkeessaan kun haluan sieltä jotain katsoa.

Vierailija
28/47 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pelaamiseen pöytäkone, miehellä läppäri kiekkopelien streemausta varten. En kyllä osais elää ilman pöytäkonetta! T:nörtti

Vierailija
29/47 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läppärillä teen kaiken, puhelin on leikkimistä varten. Luurin pienen pieneltä näytöltä en ala tihrustamaan, ja yhdellä sormella yrittämään tehdä tekstiä. Läppäriin otan ethernetkaapelilla netin suoraan seinästä, toimii varmasti ja nopeasti. Televisio on sitten omassa seinäpistokkeessaan kun haluan sieltä jotain katsoa.

Nyt mä näkisin, et olet isämaanasialla :)

Pointti: kaapelin latenssi/viive on n. <1ms. Kapulan n. 40-50ms. Vaikka masto n. 150m:n päässä.

Toinen pointti: mitä haluat? - Lukea tätä palstaa, iltapäivälehtiä - lyhyt siirtonopeus, pitkä latenssi (menee hjermo :))

Vierailija
30/47 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 75 ja käytän läppäriä.

Vierailija
31/47 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niillä on jotka tekee töitä ja asema on ylempi toimihenkilö

Vierailija
32/47 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pöytäkone pelaamiseen ja videoeditointiin. Läppäri netin selaamiseen, sähköpostiin ja yleensä whatsappiakin kirjoittelen läppärillä (nopeampaa). Puhelin on sitten vaan puhelin, ja whatsapp-hätävara jota kannetaan mukana.

Vierailija
33/47 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% kännykällä.

Lentolippujen tilaus sitten läppärillä.

Vierailija
34/47 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, etkö töissäkään tarvitse muuta kuin puhelinta?

Tuskinpa tuo raukkaparka edes ymmärtää, mitä työ ylipäätään on. Liekö edes ikinä ollutkaan työelämässä kun ajatusmaailma on noin hataralla pohjalla. 

Vierailija
35/47 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

17" läppäri on. Puhelimella puhutaan.

Vierailija
36/47 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää olikin huvittava kysymys. Aiempi versio oli, "onko kenelläkään enää pöytäkonetta?". Ja kyllä, niitäkin on. Joten kyllä läppäreitäkin sitten on.

Vierailija
37/47 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy kaikki tarvittava. Pöytäkone siksi, että siihen saa kunnon näytönohjaimet (2 x RTX5090). Läppäri siksi, että siinä on kunnon näppis. Kännykällä maksut kaupassa ym. helpot jutut. Tabletti vessassa.

Vierailija
39/47 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen töitäni läppärillä. Tekstinkäsittelyohjelmalla kirjoitettuja isoja tiedostoja ei voi käsitellä puhelimessa.

Vierailija
40/47 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimellako töitä tehdään?

Kun tehdään töitä, niin tietokone ja puhelin eivät oli toisiaan poissulkevia. Voi olla paljon ammatteja joissa käytetään kumpaistakin laitetta erilaisten tehtävien tekoon.