Onko kellään enää pöytäkoneita/läppäreitä?
Jotenkin olen luulossa, että kaikki käyttävät pääasiassa puhelintaan kaikkeen.
75 vuotiaalla isälläni on toki myös tabletti, kun siinä on isompi ruutu. Mutta ei hänkään taida enää käyttää edes läppäriä.
Kommentit (47)
Läppärillä teen kaiken. Puhelinta käytän vain puheluihin.
Juuri hommasin Macbook Airin. Kyllä. Meillä aikuisilla on, joiden täytyy niillä myös töitä tehdä.
Työhommat läppärillä. Kaikki vapaa-ajan jutut puhelimella.
Luulo ei ole tiedon väärtti. Aika pientä on tiedonkäsittelyntarve, jos sen voi pelkällä puhelimella hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Puhelimellako töitä tehdään?
Ei vaan käsillä. Hyödyttömät on erikseen.
Mulla, 46 on läppäri sylissä ja miehellä, 47, sohvan toisessa päässä pöytäkone. En mä kirjoita puhelimella mitään sähköposteja, en selaile verkkokauppoja, eikä mies pelaa. Puhelin on paremman puutteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sinä "hyödyllinen" olet tälle yhteiskunnalle rahaa tuottanut elämäsi aikana?
Ap, etkö töissäkään tarvitse muuta kuin puhelinta?
Mulla on läppäri, tytölläni on läppäri mm. kouluhommia varten, ja miehelläni pöytätietokone.
Hihhulit taas alapeukuttaa, kun kaikki ei kannata taantumusta.
Vierailija kirjoitti:
Ap, etkö töissäkään tarvitse muuta kuin puhelinta?
Ei nuo matalakoulutetut tarvitse. Ne tekee niitä "oikeita" töitä, joissa tulee hiki ja lihakset kipeäksi. Aivot eivät juurikaan rasitu, mikä sitten näkyy myös kommenttien laadussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulehan kun sitä läppäriä käyttää töissä varmasti suurin osa.
Puhelin ollut virrat pois kohta viikon.
Meiltä löytyy kaksi pöytäkonetta, kaksi läppäriä, kaksi tablettia ja kaksi puhelinta. Niitä käytetään mikä on tarkoituksenmukaista. Pöytäkoneet ovat käytössä lähinnä musiikin tekemiseen. Läppärit kulkevat mukana ja ovat työvälineitä. Tabletti korvaa aamulehdet ja ohjaa vaikka YLE Areenan ja Netflixin käyttöä TV-ruudun kautta. Puhelimella soitetaan ja laitetaan tekstareita ja surffaillaan wifin ulottumattomissa. Tottumuksia ja tapoja.
Mulla on läppäri, ollut vuosikausia, ostin aikanaan opintoja varten. Toimii nykyään telkkarina sillä en omista enkä ole kokenut tarvitsevani erikseen telkkaria kun on tuo läppäri. Riittää ihan hyvin satunnaiseen dokkarin katsomiseen. Muuten en juuri käytä, joskus harvoin jos joudun kirjoittamaan jotain pidempää tekstiä niin kirjoitan mielluummin läppärillä kun kännykällä, mut aika harvoin on siihenkään tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sinä "hyödyllinen" olet tälle yhteiskunnalle rahaa tuottanut elämäsi aikana?
42 kertaa noin 45 000€ kertaa 28% ja siihen lisäksi työeläkkeen verot.
Paljonkos itse?
Kolme pöytäkonetta, kolme läppäriä, kolme tablettia ja kolme kännykkää. Kaikkia käytetään.
Nörteillä on, ei muilla.