Luulin nuorena, että viisikymppisenä naisista tulee vihaisia
Päätin, ettei minusta tule vihaista, hankalaa ihmistä. Olen mukava ja hymyilen. Mutta se ei olekaan vihaisuutta, vaan sitä, ettei enää anna muiden kävellä ylitseen! Olen vihdoinkin oppinut ja uskaltautunut puolustamaan itseäni. Sanon suoraan, jos joku on mielestäni epäasiallinen tai yrittää tuputtaa minulle omaa ideologiaansa. Vapauttavaa, vaikka eiväthän kaikki siitä tykkää.
Kommentit (11)
Hankala ihminen tarkoittaa juurikin ihmistä, joka puolustaa itseään. Kun ne muut haluavat että olisit Ingallsin Laura.
Viiskymppisinä,naiset tuppaa olemaan hel etin hankalia, niinkuin monessa muussakin iässä ja milloin mistäkin syystä.
Se on juuri sitä vihaisuutta. Vanhat katkerat miehet määrittelee sen (ja syöttää totuutena nuorille). Me ollaan kuule nyt niitä noita-akkoja, haluttiin tai ei!
Vierailija kirjoitti:
Viiskymppisinä,naiset tuppaa olemaan hel etin hankalia, niinkuin monessa muussakin iässä ja milloin mistäkin syystä.
Eikö olisi jo korkea aika muuttaa pois sieltä äitisi kellarista? Jos hän kerran on "hankalakin" vielä.
Vierailija kirjoitti:
Teikäläiset tämän hankaluuden juurikin määrittää. Voi kunpa nuoret malttaisi tutustua meihin tästä huolimatta avoimin mielin. Kaikki meistä ei oikeasti ole pahoja eikä vihaa ketään!
Vierailija kirjoitti:
Vihaisuus tulee vasta 70 iässä, sitä odotellessa...
Ei tule.. erikseen on pirunkuriset ihmiset.
Kun kaiken näkee patriarkaatin sortona, aina ovenkahvojen muotoa ja asennuskorkeutta myöten, voi näyttää ulkopuolisen silmissä vihaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Jos on kiukkuinen oikeasta syystä, niin saa olla. Meillä voisi olla vähän enemmänkin tätä kiukkua muutosvoimana. Apatia on paljon tuhoisampaa, vaikka se miellyttää hallitsijoita.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen se yks Suurlähettiläiden biisi, jossa autossa ei ollut edes nastoja talvella.