Kun on kossua, mutta ei lantrinkia
Näin neuvoo Google:
Pelkkä vahva alkoholi on liian voimakasta juotavaksi, joten sekoittamalla vettä saa aikaan juoman, joka on mieto ja juomakelpoinen.
Sekoitussuhde: Voit sekoittaa vettä sen verran kuin itse haluat. Tärkeintä on, että lopputulos on juomakelpoinen sinulle.
Kommentit (47)
Jos sinulla on maitoa ja kaakaojauhetta, tee kylmä kaakao ja laita viinaa sekaan. Vähän kuin kaakaoversio Valkovenäläisestä.
kahvi, tee, kaakao, sokeri-tai hunajavesi
Nyt on tunne kuin mitä sanotaan Eino Leino Elegiassa: Rotkoni rauhaan kuin peto kuoleva hiivin...
- ap
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on maitoa ja kaakaojauhetta, tee kylmä kaakao ja laita viinaa sekaan. Vähän kuin kaakaoversio Valkovenäläisestä.
Kiitos. Tämä on hyvä ohje. Joskus olen juonut valkovenäläisiä.
- ap
Kiitti kaikille vastauksista.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kamalaa johonkin veteen lantrata. Alkoholin maku vaan korostuu siinä. Muutaman paukun kun ottaa niin kyllä se siitä lähtee menemään ja loppupullo onkin jo herkkujen herkkua
Kossu maistuu järkyttävältä. Siis on olemassa hyvänkin makuisia kirkkaita viinoja, mutta kossu...
Kossu on kansallisjuoma täällä pohjan perukoilla.
En muista, koska olisin viimeksi Kossua juonut. Koska Tapio ja Sisu on halvempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kamalaa johonkin veteen lantrata. Alkoholin maku vaan korostuu siinä. Muutaman paukun kun ottaa niin kyllä se siitä lähtee menemään ja loppupullo onkin jo herkkujen herkkua
Kossu maistuu järkyttävältä. Siis on olemassa hyvänkin makuisia kirkkaita viinoja, mutta kossu...
En muista, koska olisin viimeksi Kossua juonut. Koska Tapio ja Sisu on halvempia.
Noihin alle 38-volttisiin en ole lähtenyt ollenkaan. Piruako sitä vettä rahtaa? Hanastahan sitä saa.
sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Ole hyvä vaan. Mä en juo kirkasta enää minkään muun lantringin kuin Valio Play -kaakaon kanssa, resepti keksittiin kerran vahingossa ystävän kanssa iltaa istuessa kun Valkovenäläisiin tarkoitettu kahvilikööri loppui kesken ja jääkaapissa sattui olemaan purkki kyseistä valmiskaakaota. Sitä on nykyään olemassa minttuversionakin jos tykkää klassisesta Minttuviina-kaakaosta.
- se joka ehdotti kaakaota
Veikö Sisuviina liiaksi myyntiä Kossulta, kun oli aiemmin 39-prosenttista? Nyt se on 37,5-prosenttista. Sama valmistaja Altia (vai onko nimi muuttunut).
Mulla on pelkkää lantrinkia, kossua ei tulisi mieleen edes laittaa tai muutakaan alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Laita se pakkaseen.
Paska kossu jäätyy vodka ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapio on maultaan neutraalimpi kuin Kossu, helpompi peittää lantringilla. Seuraavana päivänä kun röyhtäisee niin kossun jälkimaku tunkee läpi, Tapiosta ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pelkkää lantrinkia, kossua ei tulisi mieleen edes laittaa tai muutakaan alkoholia.
Minäkään en sitä Mieleen laittaisi.
Alan miehet syö ensin suolakurkut purkista ja sitte liemi lantrinkiin . Hoituu suolatasapaino samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapio on maultaan neutraalimpi kuin Kossu, helpompi peittää lantringilla. Seuraavana päivänä kun röyhtäisee niin kossun jälkimaku tunkee läpi, Tapiosta ei mitään.
Tapio on tehty tanskalaisesta etanolista ainakin, jos vanha tieto edelleen pitää paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Alan miehet syö ensin suolakurkut purkista ja sitte liemi lantrinkiin . Hoituu suolatasapaino samalla.
P y c c i ä ei noteerata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Ole hyvä vaan. Mä en juo kirkasta enää minkään muun lantringin kuin Valio Play -kaakaon kanssa, resepti keksittiin kerran vahingossa ystävän kanssa iltaa istuessa kun Valkovenäläisiin tarkoitettu kahvilikööri loppui kesken ja jääkaapissa sattui olemaan purkki kyseistä valmiskaakaota. Sitä on nykyään olemassa minttuversionakin jos tykkää klassisesta Minttuviina-kaakaosta.
- se joka ehdotti kaakaota
Telkkarissa (Maikkarin aamuTV oli juttu Jyväskylän Teeleidistä. Asuin tuossa talossa 80-luvulla ja siitä tuli mieleeni valkovenäläinen.
- ap