Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

DNA:n prepaidliittymä kuluttaa itsestään puheaikaa

Vierailija
31.10.2025 |

Puheaikaa on kulunut yli 50 euroa vaikka en yhtään puhelua soittanut eikä mobiilidata ole ollut ikinä päällä. Olen ollut netissä ainoastaan Wifi päällä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sovellukset voivat itse aktivoida mobiilidatan, jos wifi-verkko ei ole käytettävissä. Sen voi estää jostain puhelimen asetuksista.

Vierailija
2/6 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut sovellukset voivat itse aktivoida mobiilidatan, jos wifi-verkko ei ole käytettävissä. Sen voi estää jostain puhelimen asetuksista.

Mikä tällainen sovellus voisi olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itse pikakuvakkeen iPhoneen jolla Elisan eSIM prepaidin datan saa täysin pois päältä. Näin toimin kun olen esim. kotona. Silloin puhelut tulevat läpi mutta nettiä se ei saa käyttää bittiäkään.

Sama 10 euron lataus on kestänyt kohta 6 kuukautta

Vierailija
4/6 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lukea ne sovellusten käyttöoikeudet, ennen kuin hyväksyy kaiken.

Vierailija
5/6 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki. Selaa sovellusten asetukset läpi.

Vierailija
6/6 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö se mobiilidata jotenkin siihen puheaikaan? Olen kuvitellut, että puhelu on eri asia kuin datan käyttö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi