Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesetkö kahvipannun aina jokaisen kahvin keittämisen jälkeen? Puhdistatko kahvinkeittimen miten usein?

Vierailija
31.10.2025 |

Itse en. Huuhtaisen vaan ja jätän vähän vettä pannun pohjalle likoamaan. Itse asiassa en muista, milloin oon putsannu edes kahvinkeittimenkään kunnolla. 

Eli mä oon yksi näistä törpöistä joka ei huolehdi kahvinkeittimestään oikein. Aina se on mielessä, että pitäs varmaan putsata se paremmin, mutta silti se arjen keskellä jää tekemättä. 

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000011588972.html

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaan kyllä jokaisen käyttökerran jälkeen vaikka en sillä pannulla koskaan vettä kaadakaan. Veden kaadan litran mittakannulla josta näen hyvin määrän. Keittimen puhdistan sitruunahalpolla kun keitin alkaa korista ja puhista, se on hyvö merkki. Suunnilleen kuukauden välein. Sini-Sitruunahappoa saa marketista reilun kokoisen purkin <10€, ja se riittää pitkään kahvinkeittimelle ja pyykinpesukoneelle.

Vierailija
2/7 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumalla vedellä huuhtelen pannun joka käytön jälkeen. Kylmä vesihän ei tuossa auta mitään, kun sitten se kahvin rasva jää pannuun kiinni. Ja kaadan veden aina erillisellä kannulla.

Ajoittain puhdistan keittimen joko kalkinpoistolla tai sitruunahapolla. Nyt pari viikkoa sitten ostin uuden keittimen, jonka pitäisi itse osata ilmoittaa puhdistustarpeesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumalla vedellä huuhtelen pannun joka käytön jälkeen. Kylmä vesihän ei tuossa auta mitään, kun sitten se kahvin rasva jää pannuun kiinni. Ja kaadan veden aina erillisellä kannulla.

Ajoittain puhdistan keittimen joko kalkinpoistolla tai sitruunahapolla. Nyt pari viikkoa sitten ostin uuden keittimen, jonka pitäisi itse osata ilmoittaa puhdistustarpeesta.

Niin joo ja toki käytän useammin ne irtoavat osat (suodatinsuppilon ja kannun kansineen) tiskikoneessa.

Vierailija
4/7 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen kahvinkeitin joka ilmoittaa kun on aika tehdä kalkinpoisto. Siinä on termaripannu, sit kun ei silmiä miellytä kun on tumma,niin puhdistan sen. Pesen siis ehkä n. kerran kuukaudessa koko keittimen. Tuttava taas ei ikinä ja silläpä sieltä kalkkisaostumien välistä pari kuppia valuu reilut yli puol tuntia,kun ei sieltä vesi enää mahdu. Ja maku on karsea. Ikinä en pyydä santsikuppia ja yksikin kuppi saa olla tosissaan alle puoli kuppia. Yök.

Vierailija
5/7 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, huuhtaisen vaan vedellä. En kylläkään jätä vettä pannuun kuten ap, en ymmärrä miksi pitäisi? Minusta kosteus on haitaksi, siksi kaikki kuivumaan keittämisen jälkeen. Moccamasterista molemmat kannet pois ja myös pannu ilman kantta kuivumaan.  

Vierailija
6/7 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just otin kahvia kupposeen ja hymyilin likaiselle keittimelle.Elämäni ei ole suorittamista ja siivoamista vaan mä elän ja nautin.

Vierailija
7/7 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kusen pannuun viikset väpättäen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi