Nuorison valistaminen ympäristöasioista
Aamu TV:ssä oli tänään juttu kun jossain päin Suomea järjestetään erillistä koulutusta ympäristöasioihin.
Kerrotaanko siellä minkälainen energian kuluttaja ja saastuttaja sosiaalinen media on? Lopettaako nuoriso sen käyttämisen sitten? Sehän on kuitenkin esim. lentomatkustamiseen verrattuna lisäksi täysin turhaa.
Kommentit (9)
Ennemminkin olisin huolissanut tekoälystä ja mitä sen keskukset kuluttaa ja saastuttaa, puhumattakaan maanmuokkauksista, joilla on vaikutusta myös luontoon, valot palaa öisin niin että on kuin aurinko paistaisi.
Some on tuonut mukanaan myös ylikuluttamisen trendejä, ostetaan kaikkea mitä ei oikeasti tarvita ja näin kuormitetaan entisestään.
Ajattelit sitten valistaa somen vaaroista somessa? Olisit itse suunnannäyttäjä ja lopettaisit somen käytön.
Vierailija kirjoitti:
Ennemminkin olisin huolissanut tekoälystä ja mitä sen keskukset kuluttaa ja saastuttaa, puhumattakaan maanmuokkauksista, joilla on vaikutusta myös luontoon, valot palaa öisin niin että on kuin aurinko paistaisi.
Kyllä se some ja turha internet edelleen enemmän saastuttaa. Niin huolissasi et kuitenkaan ole ettetkö kirjoittaisi tänne, täysin turhalle, keskustelupalstalle. Ei tämäkään ilman datakeskusta pyöri.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelit sitten valistaa somen vaaroista somessa? Olisit itse suunnannäyttäjä ja lopettaisit somen käytön.
Niin, mitä sitten? Ei minua tuollainen kiinnosta eikä ole tarkoitus olla suunan näyttäjä. Itseäni tässä kiinnostaa ainoastaan tuo kaksinaismoralismi. Kovasti kiinnostaa kaikkia ympäristöasiat ja syytetään edellisiä sukupolvia maailman paskomisesta mutta jos pitäisi itse luopua jostain täysin turhasta saastuttajasta niin se ei sitten kuitenkaan käy koska se ei ole niin kivaata.
"Kovasti kiinnostaa kaikkia ympäristöasiat ja syytetään edellisiä sukupolvia maailman paskomisesta mutta jos pitäisi itse luopua jostain täysin turhasta saastuttajasta niin se ei sitten kuitenkaan käy koska se ei ole niin kivaata."
No jos katsot kummassa on enemmän vaikka vegaaneja, autottomia tai kirpparivaatteita käyttäviä, nuorissa vai vanhoissa? Eiköhän se ympäristön takia jostain luopuminen näy aika paljon selvemmin nuorissa. Ei kaikissa mutta enemmän silti kuin vaikka keski-ikäisissä.
Vierailija kirjoitti:
"Kovasti kiinnostaa kaikkia ympäristöasiat ja syytetään edellisiä sukupolvia maailman paskomisesta mutta jos pitäisi itse luopua jostain täysin turhasta saastuttajasta niin se ei sitten kuitenkaan käy koska se ei ole niin kivaata."
No jos katsot kummassa on enemmän vaikka vegaaneja, autottomia tai kirpparivaatteita käyttäviä, nuorissa vai vanhoissa? Eiköhän se ympäristön takia jostain luopuminen näy aika paljon selvemmin nuorissa. Ei kaikissa mutta enemmän silti kuin vaikka keski-ikäisissä.
Kuitenkin käyttävät somea mikä saastuttaa enemmän kuin lentoliikenne. Eli melko näpertelyä on tuo ympäristötitetoisuus ja sitä tehdään sen verran mikä sattuu itsestä hyvälle tuntumaan ja tulee itselle parempi mieli siitä että muka tekee jotain vaikka todellisuudessa ei tee paskaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se some ja turha internet edelleen enemmän saastuttaa. Niin huolissasi et kuitenkaan ole ettetkö kirjoittaisi tänne, täysin turhalle, keskustelupalstalle. Ei tämäkään ilman datakeskusta pyöri.
Niin, ehkä nyt. Mutta kai tiedät kuinka paljon tekoäly tulee vielä kuluttamaan?
Ei Lahdessa ainakaan opasteta kuin laillista mielenilmausta ja sitä, miten joissain tapauksissa ympäristön ylikuormitus on paikallaan (lentäminen), jos se edesauttaa jonkin tärkeän asian toteutumista (ilmastokonferenssi).
Ilmaston lämepeneminen on pahempi paha kuin Golf-virran hyytyminen ja ilmaston kylmeneminen.