Minulla on aina viikko kuukaudesta kun lukittaudun kotiin. Onko muilla tällaista?
Saatan mennä suurella innolla kävelylle ja ulkoilemaan. On oikein ihanaa liikkua ja olla raikkaassa ilmassa. Menen vaikka olisi huonompikin fiilis. Muutenkin tykkään suunnitella asioita ja keksin tekemistä itselleni.
Sitten tulee sellainen viikko, että lamaannun. Yhtäkkiä en saakaan itseäni liikkeelle. Saisin varmaan jos olisi pakko mutta kun ei ole. En poistu sisältä kuin korkeintaan kauppaan tai viemään roskat. Enkä edes tee mitään. Minä vain makaan tai istun vaikka voisin yhtä hyvin lähteä ulos. Enkä jaksa edes pakottaa itseäni. Sitten seuraavalla viikolla taas mennään ihan eri ihmisenä.
Kommentit (9)
Mulla on ryyppyputken jälkeen 1-3 päivää linnoittautumista himaan ja puhelin kiinni tai vähintään äänettömällä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko huomannut mitään mikä edeltää tuota kotiin lukkiutumista?
No suunnilleen 10 päivää ennen kuukautisia. En tiedä onko minulla tavallista pidempi pms-oireilu. Yhtäkkiä vaan väsyn totaalisesti, mieli synkkenee, motivaatio tekemisestä katoaa, mikään ei kiinnosta. Kriiseilen päässäni mennyttä ja vanhaa. Itken paljon, mietin kuolemaa. Kaikki stressaa, ottaa päähän tai huolettaa. Vertailen itseäni muihin.. :D
Sitten sisuunnun hiljalleen, menkatkin alkavat ja taas mennään. - ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ryyppyputken jälkeen 1-3 päivää linnoittautumista himaan ja puhelin kiinni tai vähintään äänettömällä.
Hyi hyi hyi. Minä niin muistan kuinka kamalaa elämäni oli kun käytin alkoholia. Onneksi lopetin. Noita aikoja en kaipaa! :D - ap
Tutustu kierron mukaiseen elämään. Kuulostaa että elät jo osin sitä.
Ei ole työssäkäyvänä mahdollista viikkoa makoilla.
Tuollehan taitaa olla jokin diagnoosikin?
Vierailija kirjoitti:
Tästä puhutaan todella vähän. Olisi mielenkiintoista lukea ihan teidän omia kokemuksia millaisia eri vaiheita kuukaudessa elätte kierron mukaisesti. Tähän täytyy kyllä tutustua. - ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä puhutaan todella vähän. Olisi mielenkiintoista lukea ihan teidän omia kokemuksia millaisia eri vaiheita kuukaudessa elätte kierron mukaisesti. Tähän täytyy kyllä tutustua. - ap
Aiheesta on todella paljon tietoa kun vähän viitsii etsiä. Nopeasti mieleen tulee esim Sonja Hannuksen blogi. Googlaamalla löytyy myös helppoja kaavioita neljästä eri vaiheesta suositeltuine liikuntoineen, ruokineen jne.
Oletko huomannut mitään mikä edeltää tuota kotiin lukkiutumista?