Miksi suomalainen köyhä pitää sille vit tuiluna jos sille tarjoo ruoat tai esittelee mitä härveleitä on ostanut?
Yksi kaveri sanoi suoraan ettei enää tule kylään koska mun talo on liian hieno sille.
Toiselle olin esitellyt uutta mersuani, virtuaalilaseja ja uusimpia pelejä. Yhteiseltä tutulta kuulin myöhemmin että olin kuulemma suoranaisesti vi ttuilu sille.
Sitten oli yksi joka oli naama punaisena alkanu kiroileen kun tarjouduin maksamaan koko seurueen ravintolalaskun. Kelpas kuitenkin että maksoin senkin osan.
Yksi pisti välit poikki kun en suostunut lainamaan 1500€ hänelle lomamatkaa varten.
Ei ole helppoa olla rikas suomessa.
Kommentit (9)
Yksi pisti välit poikki kun en suostunut lainamaan 1500€ hänelle lomamatkaa varten.
Miten joku kehtaa? Mä en ikinä kehtaisi, vaikka kaveri olisi miljardööri.
Eikä näköjään ole helppoa olla mielisairas Suomessa. Et oo sitte hoitoon päässy?
Ap tunkee ne härvelinsä omaan peräsuoleensa.
Mulle ei ole ongelmana muiden rikkaus tai köyhyys kunhan siitä ei tee muidenkin ongelmaa.
Niitä varmaan ärsyttää lähinnä kun lesoilet uusilla hankinnoillasi ja korostat rahallista rikkautta, ne tyypit on aika rasittavia kun koittaa päteä rahalla eikä itseä kiinnostais pinnallisuudet tai kaverien ostaminen muutenkaan. Joskus kuullut baarissa kun joku porukasta suurieleisesti huutaa "mä tarjoon" ja selkeästi se kokee olevansa muita ylempänä, ei se ole mikään aito ystävällisyyden osoitus vaan yritys näyttää ja ostaa kavereita. Usein nää vielä myöhemmin muistelee katkerana kun itse tarjosi kaikille, eikä mitään saanut takaisin.
Mäkään en tykkää käydä "liian hienoissa" asunnoissa koska entä jos mä sotken tai onnistun rikkomaan jotain arvokasta. Ja jos koko ajan vahditaan perään tai pitäis ihastella uusimpia äänentoistovehkeitä ja monen tonnin sohvaa.
Oon köyhä enkä ikinä ottanut vittuiluna jos joku tarjoaa ruokaa, oon kiitollinen ja toki pyrin itsekin joskus tarjoamaan. Enkä ota vastaan mitään kallista. Kuinka sä oikein itseäsi ilmaiset?
Ne on niitä venäläisiä. Asuu sossun rahoilla vuokralla .
Vierailija kirjoitti:
Miten joku kehtaa? Mä en ikinä kehtaisi, vaikka kaveri olisi miljardööri.
Oli lähi itäläinen. Ehkä siksi.
Nooh, eipä sitä riesaa tarvii nähdä enää.
Ap
Joskus aikonaan juttelin ravintolassa miehen kanssa, mutta en jaksanut kuunnella, kun hänen ystävänsä kehuivat, että miten rikas on ym. Haukkui entistä vaimoaan ym. Minua ei kiinnosta miesten rahat, hieno titteli tai mikä auto on alla ym. vaan hyvät käytöstavat, empatiakyky vähäosaisia kohtaan, arvomaailma ym. tämänkaltaiset asiat.
En mäkään oikein ymmärrä, jos aikuinen ihminen esittelee uusia "lelujaan". Lapsilta se on ok, mutta aikuisilla se on lähinnä makeilua...
Tuosta ruuan tarjoamisesta loukkaantumista olen myös ihmetellyt.
Muutama vähävaraisempi tuttava, niin olen toisinaan ehdottanut, että käydään kaupassa, mä maksan perheen viikon sapuskat. Tyypit ovat lainanneet rahaa ruokaan, niin sillä olen uskaltanut ehdottaa shoppailua. Loukkaantuneet sitten, kun teen tuommosia johtopäätöksiä.
Paitsi yksi duunikaveri on iloinen ja kiitollinen ollut saamistaan.
.